Välkommen 2013...

2012. Ett år av mängder av glädje men desto mer tårar. Drama-året är över nu och med lättnad på axlarna så knyter jag ihop alla händelser från 2012 i en säck, slänger den i sjön och tar flera steg vidare. Känns som om jag gick igenom en lasertull, där alla felen plockades bort och ut kom en ny människa. Den nya Elin.
 
Många av er har säkerligen nyårslöften och det är något jag aldrig haft tidigare men nu vill jag göra skillnad. Jag har satt upp många små nyårslöften som jag VET att jag kan klara av, om inte så SKA jag klara av det. Små skillnader gör stora saker i slutändan.
 
För det första hade jag tänkt att bli en starkare individ. Vänner som utnyttjar mig slösar jag ingen mer tid på, aldrig mer. I år har jag verkligen lovat mig själv att låta de som vill kallas för mina vänner, de ska få bevisa det. Det ska inte alltid vara jag som lyfter på luren och ringer, inte jag som först skriver på fb och så vidare. Självklart kommer jag finnas där för mina vänner men de som inte ger mig positiv energi tillbaka kommer jag att plocka bort, hur ont det än gör. Det är inte för att vara taskig jag sätter upp detta mål, jag gör det för min egen hälsas skull då förra året var ett stort fiasko med vänner/pojkvänner. Så ni som fortfarande vill vara min vän, får bevisa det också. Detta för att inte slösa min dyrbara och knappa energi på falska vänner som bara vill förstöra.
 
För det andra ska jag bli starkare. Nu menar jag inte mentalt utan fysiskt. Jag ska skaffa mig en sjukt bra kondition under året som jag kommer ha användning för både på innebandyn och på hästryggen. Med andra ord ska jag bli "fit" och med det menar jag inte att jag kommer äta supernyttigt 24/7 men jag kommer ha lite i åtanke. Detta är inte ett mål att gå ner i vikt heller, utan att känna mig stark i kroppen.
 
Mitt lite mer konkreta mål är att sluta bita på naglarna, för det är sjukt äckligt att göra det. Detta kommer bli den största utmaningen under året känner jag. Under matcher sitter jag ALLTID och gnager på fingrarna då jag är så nervös. Ska göra allt för att sluta med denna äckliga ovana!
 
Sen har jag inga mer direkta mål, det blir vad det blir helt enkelt. Allt blir vad man gör det till och så är det faktiskt. Väljer man att se möjligheter i allt istället för att se allt negativt så kommer detta år att bli kanon. Det SKA bli bra, det SKA bli mitt!
 



Jag har också bestämt mig för att fortsätta blogga, efter mycket om och men.
2013, nu kör vi - är ni med mig?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0