2/4 - Dressyr


Min syster red igenom Minola idag på banan med gummisnodden. Jag var med henne och hade lektion för de två, kul att se att de har hittat varandra så pass bra nu! Känns skönt att veta att hon kan ta henne om jag inte hinner eller orkar. I allafall så tryckte jag mycket på att hon ska hålla låg och stadig hand, hålla om med benen så Minola känner stöd på båda sidor för att hon är så pass vinglig fortfarande tyvärr. Övade mycket på tempoväxlingar och få Minola att lyssna på skänkeln. Minola längde jättefint när Johanna bad henne att göra det, och kortade också mycket fint. Johanna har utvecklats så mycket i sin ridning även att hon har som alla andra mycket kvar, som sagt ingen är prickfri. I slutet ville inte Minola gå framåt eller lyssna på galoppskänkeln så jag fick hoppa upp för jag vet att hon lyssnar på mig och då gick hon faktiskt framåt och så. Sen hoppade Johanna upp igen och travade/skrittade av henne. Det går framåt med henne och det är kul att se att hon är samarbetsvillig :)

Här har ni en liten bildbomb från idag med mig bakom kameran ;D
(har ju faktiskt lovat er lite mer bilder i fortsättningen)




Är som sagt inte jätteduktig på att fota eller redigera men jag blev ändå nöjd med bilderna :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fina bilder :)

och super fin header (:

2011-04-02 @ 18:22:33
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Michelle

åh så fina<3<3

2011-04-02 @ 19:13:58
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
Postat av: lina

Din syster är sjukt mycket för stor för den lilla araben!

skaffa hästen en mindre ryttare!

för övrigt tycker jag att din blogg är väldigt bra och det är roligt när du lägger ut filmer!:))

2011-04-03 @ 14:33:12
Postat av: Filippa

Minola är så fin, saknar henne så hiiimla mycket. =/

<3

2011-04-03 @ 17:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0