31/3 - Hoppträning utomhus!


Hopptränade som sagt igår kväll. Mamma och jag tog oss friheten att inviga vår fina transport. Padde kände sig väl som en kung i den, haha. När vi kom upp och han fick se banan med hinder så blev han superglad och riktigt taggad. Tyvärr så har han börjat med att kicka mig upp i luften som ni kan se på filmen. Dagen efter såhär så har jag ont i ryggen då han verkligen har ett sådant tryck i bocksprången. Men det är ändå något som jag tar med glädje då han bara visar att han är glad och jag tror att han firade lite extra mycket igår då vi för första gången hoppar ute. Dessutom så släpper spänningarna och det resulterade att han var klockren på hinderna vilket är ett enormt framsteg för oss. Innan så har han tagit bettet och hoppat av när han vill och ibland så slänger han sig över hinderna vilket inte är bra för det är oftast då som vi får ett litet nedslag.

Hade gympa-bana och den var verkligen krävande! Speciellt "7 kombinationen" då man måste vara följsam och ha stilla hand samtidigt som jag måste hålla ett bra tempo så att han inte blir springig och tar det som en studs. Det ska vara ett galoppsprång och det lyckades vi alltid få. han var verkligen lydig och fin.

För första gången i mitt liv tror jag att jag säger detta. Igår var jag riktigt nöjd med min sits och min ridning!
Fortsätter jag såhär så kommer det bli kanon för oss två. Måste rida mer på känsla vilket jag gjorde denna träningen, hoppas att jag alltid vågar lita på mig själv för,  fasen jag kan ju detta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilka bloggar läser du och varför?

svara gärna, det gjorde du aldrig sist:( en besviken läsare

2011-04-01 @ 21:54:25
Postat av: Amanda

sv: okej, det var tråkigt att du inte gillar honom. han är kung för mig.. :P<3

2011-04-01 @ 21:54:54
URL: http://rilfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0