3/4 - longering



Efter det att jag städat stallet och mockat och fixat i ordning så var jag riktigt trött i varenda liten muskel. Mina lår krampade och ja som ni kanske kan räkna ut så orkar man inte sätta sig på en överladdad häst efter det så idag longerade jag Padde istället bara för att han behövde gå. Longering är trots allt viktigt då man tränar lydnad och kondition. Bra att variera sig i sitt arbete med hästen också! Padde som är riktigt duktig på longering var lika duktig idag, sist vi longerade var inne på ATG och då var det inte lika kul som det avr nu. Så avslappnat och skönt! Padde fattar till och med när han ska gå i samlad trav och när han ska öka osv. Efter en stund när han ansåg sig själv vara färdig så gick han in till mig i mitten och började slicka på mig? haha gulligt värre! Sen efter så hämtade jag lite morötter och körde lite frihetsdressyr vilket var lika bra då han bara ville till mig. Var verkligen länge sen vi busade lite med varandra, borde verkligen göra detta oftare! Sen gick vi in och gjorde det vi är bäst på- att gosa! Mysigt värre <3

Fick tyvärr inte med mig någon som kunde ta kort eller filma detta men det skulle vara intressant så filmar jag detta nästa tillfälle? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0