Elin tipsar!

Jag vill bara säga till alla er som använder hovolja att sluta med det. Man tror att det ska stärka hoven och få den att se bra ut men vet ni vad? Detta torkar bara ut hästens hovar, de får sprickor och ont i hovarna. Jag testade att använda hovolja men det var verkligen dåligt, det var tvärtemot vad jag hade trott. Jag dissar det helt klart.


Däremot så tänkte jag föreslå en annan sak för hovarna nämligen hovfett! Detta är riktigt bra faktiskt. De håller hovarna fuktiga och är inte skadliga för hästen. Detta använder jag mig mycket utav, främst innan jag ska iväg med hästen någonstans. Hovarna blir även 1000 gånger snyggare än om man använder hovolja. Detta hissar jag!


Så mitt tips blir : Byt ut hovoljan mot hovfett!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0