Gårdagen

Hela dagen igår var Padde och jag i Bätteropp och hopptränade. Vi delade upp passen så jag red två pass. Det ena på förmiddagen och det andra lite senare. Kan börja säga att det stod bokstavligt talat hinder över hela banan, tror det var 17 språng och 14 hinder! Men i alla fall så hoppade vi linjerna på första passet. Jag var riktigt nöjd med min lilla plutt dock var han rysligt stark tyvärr... men det lossnade lite emellanåt. Vi hade alla "läskiga" eller ska jag säga onaturliga hinder så som vattenmatta, mur och plank. Jag vet sen tidigare att Padde har svårt för vattenmattor och denna dag hade vi även vatten i med badankor + att solen lös starkt på det. Min första tanke var "nej, idag vill jag inte hålla på att bråka med honom" Så jag lägger upp ett snabbare tempo och är till och med på honom lite för att han ska hoppa men vad tror ni inte ponnyn gör? Han hoppar hindret som om det vore som vilket litet hinder som helst?! Han överraskar mig som sagt hela tiden! Detta pass så låg hinderna på 70 cm ungefär bara för att vi skulle ha koll på hinderna och linjerna.

Sedan grillade vi korv och Padde fick mat och så vidare. En timme efter var det dags för andra passet så då var det bara att sadla och tagga om!

Detta passet kändes lustigt. Hinderna låg på 1,05m allihop. En hel bana på 1,05m, 17 språng. Det var en utmaning för oss båda mest för min del. Padde hoppade väl över och var superfin men som vanligt faller allt på detaljer. Jag är inte van att hoppa en hel bana på L:B+5 eller lägga hästen rätt på hinder. Detta blir inte bättre av att jag har en ponny som drar och vill hoppa allt på samma gång. Han blir sjukt stark emellanåt alltså, om ni bara visste! MEN vi kämpar vidare och nu såhär efteråt känns allt faktiskt jättebra! Han är så go min lilla kille som räddar mig i situationer då mitt huvud inte hänger med mig riktigt.

Nu blir det till att träna ännu mer dressyr och ännu mer spänstiga övningar för att han ska kunna hoppa även att jag lägger honom lite fel på hinder för det kommer ta tid för mig att se. Men det är bara att göra som Doris i hitta nemo säger : Fortsätt simma! och det ska vi göra tills dagen vi drunknar

Bilder från det andra passet



minns detta språnget, herregud vilket maffigt och stort språng (bilden ovan)

ingen bra bild men här ser ni att han kommer över ;)



Sitsen är inte den bästa jämt, men som sagt ingen är 100 procentig!
men däremot är ponnyn fin! Nästa inköp: haklapp? haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0