Svaren från frågestunden

Vill ni veta en sak? När jag skulle göra videon idag så hann jag bara göra halva innan kameran dog.. så jag blev ganska sur.. så jag tänkte att jag tar svaren på frågorna skriftligt och sedan gör jag ett annat videoinlägg i veckan! :) jag hoppas att detta är okey med er?

Här kommer svaren! :D

Vad läser du för bloggar?
Svar: Jag skrev ju ett inlägg om det bara för några dagar sedan så scrolla ner och leta! :)
Favorit klädaffärer?
Svar: Jag brukar shoppa på H&M, Bikbok, Monki, JC och gina tricot.
Vart tillbringas favorit semestern?
Svar: Till ett varmt ställe! Min familj bilade ner till kroatien i somras och det var jättejätte trevligt och mysigt. Skulle gärna åka dit igen! :)

Din idol?
Svar: Inom ridsporten så är det Rolf-Göran "Roffe" Bengtsson. Jag tror inte att jag behöver förklara sådär värst mycket varför, han är som ridsportens gud! Sen är ju timoteij mina idoler inom musik.
Favorit godis?
Svar: Oj detta var svårt, jag är en liten godisgris och äter nästan allt. Så jag vänder på frågan och svarar istället på vad jag inte tycker om och det är lakris.

Tycker du att du är en duktig ryttare?
Svar: Det beror sig vem man jämför med. Om jag jämför med en nybörjare som suttit på en häst en enstaka gång så är jag väl bra. Jag har mina brister lite här och var men de är till för att kunna arbetas bort och jag har blivit bättre . Men jag tycker inte om att säga att jag är bättre än någon annan...

Blir du aldrig bli så besviken på din häst när han är stark och springer och blir du aldrig arg då?
Svar: Alltså ... nej.. jag blir inte sur eller arg på Padde när han springer eller blir stark för jag vet att han är en sådan häst, det är en del utav hans personlighet. Jag försöker att inte bli arg för att det löser ingenting, det bara blir värre om man blir sur eller ryter till för då blir han bara mer springig och spänd. Men visst om Padde upprepar och sticker 15 gånger så är det klart att jag blir arg på honom och besviken på mig själv för då har jag inte lärt honom tillräckligt

varför skriver du bara om padde? gillar du inte minola ?
Svar: Nej jag gillar inte Minola. Jag fullkomligt älskar den ponnyn! En väldigt dum fråga faktiskt, för Minola betyder så mycket för mig och det har hon alltid gjort. Hon är min bästa vän som alltid varit med mig i mina jobbiga perioder. Varför jag inte skriver så mycket om henne är för att hon vilar väldigt mycket nu och sedan rider jag bara nästan likadana pass när jag väl rider och det är nog inte så kul att läsa om. Och den häst som jag satsar på är just Padde så det är tänkt att ni ska få följa våran resa nu dessa två år. Men visst kan jag lägga in mer om Minola om det finns intresse!


Vilken tycker du din största styrka och vilken är din största svaghet i ridniingen? Kram kram
Svar: Min största styrka är att jag nästan aldrig ger upp, allt är möjligt i mina ögon! Min största svaghet är väl min sits, mitt överliv kommer gärna lite för långt fram, mina ben flyger åt alla håll ibland och mina skänklar är inte alltid där de ska men det har jag faktiskt en förklaring till. Jag har en spricka i vänster fot och det gör den mindre böjlig. Kram!

Varför håller du så hårt i tyglarna ?
Svar: Egentligen så är det inte så som det ser ut. Jag har faktiskt en väldigt mjuk hand när jag rider men när vi ska hoppa och vända upp på ett hinder så blir padde så laddad så han drar upp huvudet och gapar och sen sticker. Det enda jag gör är att höja handen en bit och då kan de uppfattas som om jag tar honom hårt i munnen vilket jag verkligen inte gör! Det blir en lustig synvilla när man tittar på alla videos för så är det inte. Om du tittar på den senaste videon igen och tänker på detta som jag skrev nu så kommer du nog också att se att det inte är så.

Vad är din relation till Gotland?
Svar: Jag är född på gotland, även döpt och bott där under en tid. Min pappa är gotlänning och min faster, kusiner, farmor och farfar bor där. Jag åker dit ungefär 2-3 gånger om året. Jag älskar gotland!


jag och min gotlandtröja ;)

kan du inte skriva om alla hästar ni har i stallet inte bara padde och minola?
Svar: Tyvärr så vill jag helst hålla mig till mina två hästar här i bloggen. Men visst kan jag nämna dem, skriva inlägg om dem eller om de har gjort något speciellt (tävlat) så kan jag alltid skriva det. Men annars så skriver jag bara om Padde och Minola för det mesta för att det inte ska bli så krångligt för er läsare att hålla reda på alla.

Vilka bloggar läser du och brukar du läsa alla stora bloggar? Kram!
Svar: Som jag skrev innan, scrolla ner så ser du vilka jag läser! :)
Och ja det händer någon gång att jag kikar in på storbloggarnas bloggar så som dressyrmupparna men inte varje dag
.

 

Kul att så många ändå frågade mig såhär mycket, bra frågor och hoppas ni är nöjda med svaren, annars är det bara att hojta till! :)




Kommentarer
Postat av: Lajsa'

den bilden med Gotlands-tröjan på känns som att jag känner igen väldigt väl :))

2011-04-06 @ 12:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0