Dagens ridpass

Bytte tillbaka till det tredelade idag då dressyr stod på schemat! Min lillasyster hade tydligen hoppat på banan innan mig så därför stod det hinder över hela banan vilket kan få Padde att lägga energi på fel saker. Han måste lära sig att kunna gå lugnt bland hinder med så jag struntade faktiskt i att ställa tillbaka hindrerna så Padde fick lite miljöträning samtidigt för det är alltid nyttigt. Skrittade fram i 20 minuter ungefär och han var lugn och jobbade på bra. Travarbetet var fint och harmoniskt vissa delar och vissa var lite mer motiga men tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd. Galoppen kändes nästan lika fin som igår när jag red på pelhambettet så där var jag nöjd. Avslutade när det gick som bäst. Han fick mycket beröm när han gjorde rätt och lyssnade på mig, lite gulligt av honom att vid varje gång jag sa "braa" så fick han öronen framåt, haha :) Så idag är jag ändå nöjd med honom även att det är så mycket mer som ska stämma men allt tar sin tid..

Kameran dog så fick inga bilder från idag tyvärr :/ Men jag lovar att jag ska bättra mig med att ta nya foton så länge det finns någon som kan/orkar ta kort på mig så att säga :)


En gammal men ovisad bild tagen i April 2011 ♥

Kommentarer
Postat av: linnéa <33

Kan inte du berätta om hästarna på gården, din syrras och om det finns fler ? :)

2011-08-16 @ 17:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0