Första hoppträningen!

Åå vilken skön känsla det var att vara tillbaka där uppe igen! Har verkligen saknat det och det verkade Padde med ha gjort. Hoppade på mitt pelhambett idag och jag är verkligen så nöjd. Vi började med att travhoppa och så fort Padde såg ett hinder så blev han så fruktansvärt glad så att han bara hoppade på stället. Lycklig häst och lycklig ryttare, kan det bli bättre?! Han kändes jättefin även att det inte var på några högre höjder så var han ändå jättefin. Hoppade linjer och så småningom en hel bana. Gick jättebra och det finns inte så mycket mer att säga, haha :) allt känns så bra och positivt tills på söndag nu! Ska bli så galet roligt.

Min ridlärare tyckte att det såg bra ut och så. Hade en bett diskussion med henne och vad hon tyckte och sådär. Hon tycker att det är okey att jag betslar upp Padde vid hoppning då han ändå är så pass gammal att det är svårt att lära honom att gå lugnt på tredelat och när jag kommer upp i klasserna så är detta nödvändigt. Fast att både Anna-Lena och jag är skeptiska till såna här bett så känns det ändå bra. Jag ska inte rida med detta i vardagen för då är risken att han blir stum. Alltså ska jag bara ha detta när jag hoppar uppe i bätteropp och på tävlingar. Hemma går han så bra på det tredelade för här känner han sig säker så hemma kan jag hoppa med det tredelade. Så ser planen ut för oss nu och jag tror att det kommer fungera super! :)

Fotografen var på plats så här är några bilder från idag!

Testade nya Boj schabraket och det var supersnyggt och även praktiskt!


Kommentarer
Postat av: Malin

fina biler :)<3

2011-08-18 @ 19:27:05
Postat av: Malin

bilder*

2011-08-18 @ 19:27:38
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Oj, så duktiga ni är :)

Fina bilder :D

2011-08-18 @ 22:05:49
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: linnéa <33

Fina bilder som vanligt!

Praktiskt ?? :=

2011-09-01 @ 19:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0