Hoppträning

Äntligen är första riktiga hoppträningen avslutad och jag måste säga att det gick riktigt bra idag!

Började med att rida fram honom i skrit och trav. För ovanlighetens skull så var Padde så lugn att jag behövde driva honom i början? Kändes lite lustigt då jag nästan jämt får sitta med bromsen i speciellt när vi är där uppe med så många hästar och så mycket hinder. Han brukar i sådana situationer bli stel i hela kroppen och stum i munnen men idag var han riktigt tvärtemot sig själv vilket ibland är till en stor fördel :)

Vi började med att rida cavaletti på båge och det fungerade bra. Han slarvade lite här och var men efter ett tag satt det fint och han behöll även formen över vilket han inte alls ville innan då han körde upp huvudet och stack. Efter detta så körde vi på med studs på böjt spår och här fick jag verkligen tänka till då han drog sig åt yttersidan så här fick jag verkligen rama in och sätta honom och mig under press men det gick också bra!

Sedan satte vi ihop med lite linjer till oxrar och räcken. En rolig, givande och bra träning för både häst och ryttare. Jobbade mycket med att hålla jämn rytm över och efter hinder. Vi bemästrade detta på ett mycket bra sätt tycker jag. Padde hoppade verkligen med hela kroppen idag vilket är otroligt kul för mig som ryttare! Han är så fin min lilla kille och det roliga är att vi nun under sommaren har fått sånt självförtroende och en knuff framåt att... vi kan ju det här! Känns så härligt att han lyssnar på mig och jobbar på det sättet som han ska jobba på. Det är så kul när man kan se skillnad på honom. Han gör bara framsteg efter framsteg :)

Vill ni se film ifrån idag?!
Mamma var faktiskt snäll och filmade. Om ni är flitiga med kommentarer så kommer den ut i morgon någon gång :)

Tror även att Olivia knäppte några bilder med...

Kommentarer
Postat av: Karro

Jag vill se :D

2011-08-25 @ 22:33:18
URL: http://karrol.blogg.se/
Postat av: Mikaela

jag vill med se :)

2011-08-26 @ 10:40:46
URL: http://allroundtjejen.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0