Medan jag var borta del 1

Jag skrev ju här i bloggen att jag skulle tävla på Ridklubben udden den 22:a Juli och det gjorde jag också. Har nog aldrig berättat hur det har gått så tänkte göra det nu. Hoppade L:C och L:C lokalt.

Första L:C

Framridningen: Det fanns typ ingen framridning(!) så fick rida fram inne på framhoppningen och det är inte sådär jättebra för Paddington faktiskt då han blir riktigt stark redan från början och då slutar det med dragkamp och det vill jag verkligen inte. Men men vi kämpade oss igenom framhoppningen som faktiskt gick bra på och över hindrerna.

På banan senare så var han jäkligt stark och bara ville hoppa allt på en gång. Jag fick jobba förbrilt med att försöka lugna honom men inte hålla för mycket i handen och efter denna runda så kan jag göra klart för er alla att mina ben skakade, som jag fick jobba! Hittade ingen känsla alls i denna runda, den sög ganska hårt om jag säger så. Hittade inget avstånd alls som ni kommer att se. Var ruskigt sur på mig själv för det då jag vid detta laget borde kunna det? Men ibland kanske det är bra för Padde att få klara av det själv med? Aja resultatet blev 4 fel då han river 3:an. Och det är nog första gången som jag riktigt känt att det var hans fel, han liksom nonchalerade att det stod ett hinder där? Men med tanke på att vi har hoppat regionalt L:B innan så kan jag förstå honom, L:C är inte så högt för oss längre.

Andra L:C

Framhoppningen: Var lika taggad här och bara ville iväg. Jag som pilot kunde inte göra så mycket utan lät honom springa på med hopp om att han skulle tröttna på det vilket han inte gjorde, haha. Men tog inte så många språng utan gick ut ganska snabbt då han blev stissig utav de andra.

På banan så hade jag ett bättre flyt och la honom för det mesta rätt på hinderna. Men det gick på tok för snabbt för att jag ska vara nöjd. Han lekte och hade sig mitt lilla bustroll och ibland är sådana rundor riktigt roliga :)
Omhoppningen är något jag tar med mig, den var riktigt bra! Vände snävt, sprang snabbt och så vidare. Men när jag gick i mål så trodde jag att jag var felfri men det visade sig att sista bommen i omhoppningen föll och därmed 4 fel. När jag kom hem så tittade jag hur jag skulle komma om jag inte rivit, såklart så hade jag vinnartiden med god marginal. Känns väldigt surt faktiskt.. men vi tar det med en klackspark och går vidare! :)

Här är några bilder som Amandha har tagit.




omhoppning vare ja! haha älskar bilden...



Har även en film på ingång men det tar som sagt en stund att ladda, såklart lägger jag upp den när den är färdig :)

Kommentarer
Postat av: donkan

vad kul!!! :D haha, så surt att sista bommen skulle ner :( men ni vann endå, tsm :D <3

2011-08-10 @ 12:19:10
URL: http://onlydomi.blogg.se/
Postat av: Sara

fin häst! Hur stor är han? :) ser riktigt maffig ut:)

2011-08-10 @ 12:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0