Tävlingsresultat Vimmerby

Första dagen (fredag) : Hoppade den lokala L:B denna dagen. Paddington kändes jättefin och skötte sig fint på framhoppningen samt inne på banan. Satte en underbar nolla i grunden men dessvärre petade 2 stycken i omhoppningen men det är inget jag hakar upp mig på för känslan fanns där till 100 procent. Ska se om jag lyckas få tag i filmen då min lillasyster glömde filma med vår kamera. Men jag tror bestämt att Mikka filmade så får höra med henne :) Alltså 0-8 i resultat och jag hamnade precis i mitten av alla starter 13/26 = nöjd Elin.




Så såg vi ut på fredagen, det bruna var inte så fult på honom ändå?! (har bara fått för mig det, haha)

Andra dagen (lördag) : Upp och hoppa, dags för två regionala LB:er. Padde höll sig ovanligt lugn på framhoppningen här med och det kändes faktiskt väldigt bra tills vi kom in på banan.... Såg att banbyggaren hade tagit med alla läskiga hinder som fanns såsom vattenmattor, svelandplank och massa annat. Jag stressade upp mig själv och Padde. Fick 1 stopp och 1 pet i grunden, visst det är inga dåliga resultat för att vara oss två med tanke på alla läskiga hinder men fick en utskällning av min ridlärare senare som heter duga. Den behövde jag verkligen, den fick mig att tänka om. Hon sa bland annat att jag inte skulle stressa upp mig så mycket i onödan på Padde då han lätt blir stressad själv. Det var bara att torka tårarna och på det igen sen (hade ju en klass kvar)

Andra LB:n gick betydligt bättre och bättre än så har jag nog inte ridit på länge! Här kom en helomvändning för min del. Tänkte verkligen på vad Anna-Lena hade sagt till mig och tog till mig det på ett bra sätt. Försökte att hitta harmonin inne på banan vilket jag lyckades med och jag är så förbannat stolt över både Padde och mig måste jag säga. Vad än det dåliga resultatet visar så är jag mer än nöjd. Det var en lång grundbana på hela 9 hinder med 10 språng tror jag. Fick ett retligt stopp på tvåan där Padde blev lite tittig. Sen var sista hindret vattenmattan (som ni säkert vet så hatar han vattenmattor) och där stoppade han med så blev ju utesluten men sen vände jag och försökte en gång till och där fick jag över honom så i mitt huvud så tog jag mig runt banan.




Min duktiga lilla ponnie <3

Sista dagen (söndag) : Hoppade en L:B idag regionalt. Kom in med en bra känsla ifrån framhoppningen och den höll även i sig på banan. Gjorde precis som min tränare sagt åt mig "du måste börja rida mer på känsla och inte bara tänka losgiskt, gör det som känns bäst och tänk inte för mycket". Det tog jag till mig och red som jag gjorde den förra rundan. Detta var den bästa rundan för helgen tror jag. Jag kan titta tillbaka på den med glädje. Banan byggdes ju på kvällen innan så jag gick banan på kvällen samtidigt som banbyggaren var där. Jag frågade om vattenmattan skulle vara med och han svarade att han inte visste det än. Då suckade jag till lite sådär och då frågade han om det var jag som hade den där fina ponnyn som var rädd för vattnet och då sa jag att det var jag. Då gav han mig tips på hur jag skulle göra om han stod emot osv, sjukt trevlig! Sen när jag var inne på banan och skulle starta så red jag förbi honom och då sa han "lycka till nu och kom ihåg vad jag sa igår". Blev verkligen peppad till att ge järnet på banan fast med lugn. Vattenmattan var på hinder nummer 2 så jag ville verkligen inte att vi skulle stanna ut oss på den. Men när jag rider an på det så reagerar inte ens min häst? När jag visade honom det innan start så backade han undan och vägrade ta skänkeln, han var rädd så att han skakade. Men ändå ställde han upp på mig och hoppade. Älskar verkligen min ponny när han är såhär!! Dock får vi ett stopp på 4:an och det är en ryttarmiss då jag inte får upp bogen på honom ur den tajta svängen så då vågade han inte hjälpa mig. Men han ville verkligen hjälpa mig där men insåg att han inte kunde trampa om där. Så vi går imål med 4 fel och flaggan i topp! :D

Kommer film och mer bilder när jag fått filmerna och bilderna från alla personer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0