Utvärdering

Nu har jag haft mina nya stövlar ett tag så tänkte ta och utvärdera dem.
Mountain Horse Richmond High Rider.

Detta är bland dem bästa ridstövlarna som jag någonsin har haft på mig. Dem sitter riktigt snyggt på och dem är även praktiskt framtagna. Som ni ser så är det en "räfflad" undersida där man ska ha stigbygeln och den är till för att man inte ska glida bak med skänkeln och det hjälper mer än vad man kan tro. Min skänkel är numera stabil och åker inte långt bak alls. Dem är lagom långa i skaftet och sitter lagom så man inte får skav bak i knäväcket. Första gången när jag använde dem så fick jag knappt på mig dem och när de var på så började foten att pulsa. Det var inte alls skönt. Men som tur var så var detta bara första gången vilket jag antar att alla stövlar är i början. Nu är dem en dröm att rida i. Lädret är mjukt och riktigt behagligt. Lätt att putsa och göra rent.

Hittar ingenting som är negativt så detta är en solklar hiss ifrån min sida. Rekommenderar dem till alla! Tjejer som killar, spelar ingen roll. Jag köpte mina på City Gross och de gick på 2800 :-

5 av 5 möjliga!

Såhär ser de ut på mig :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0