Ska man se ner på andra?

Ska man vara snobbig för att man hoppar på nationell nivå?
Ska man då se ner på de som rider regionalt?
Om man rider regionalt, ska man då se ner på de som hoppar lokalt?
Om man hoppar lokalt, ska man då se ner på de som tävlar klubbhoppningar?
Om man hoppar klubbhoppningar, ska man då se ner på de som inte har tävlat alls?


NEJ! Det tycker jag verkligen inte!
När man är ute på tävlingar så får man se det ena och det andra hos ryttare. Vissa är jättesnälla och börjar att prata med en och en del ger en massa blickar som att "jag är bättre än dig!". Men jag känner såhär, varför ska man bli snobbigare bara för att man hoppar högre? Måste man visa attityd och bli "elak" för att komma långt? Nej det tycker inte jag. Jag tycker att man ska vara trevlig och snäll emot andra om man vill bli behandlad så tillbaka för det blir mycket trevligare för alla. Jag kommer alltid vara den jag är - en snäll och lättsam person som gärna hjälper andra. I hästvärlden så tycker jag att man ska hjälpa varandra istället för att trycka ner.



Kommentarer
Postat av: ..

Det är inte sant. Jag rider på nat nivå och jag och mina kompisar (på samma nivå) brukar följa med våra kompisar som startar sin första tävling på lokalt.

Och alla är snälla mot andra. Du har nog den uppfatnigen pga att du har fördomar för de som tävlar högre än dig. Och enligt de jag har läst på din blogg har du inte hoppat reg eller nat. Så varför tror du att det är så?(;

2011-03-19 @ 10:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0