Tävling Udden

Ja som ni vet så var jag och tävlade på udden förra helgen och jag är nöjd med Padde och mig. Fatiskt väldigt nöjd även att resultaten visar annat.

I första klassen (L:C+5) så var han som vanligt lite stissig och bara ville iväg. Framhoppningen var bra och vi fick ett par jättefina språng. På banan så var han stissig och lite otålig och lite svår att hålla ibland men han var ändå fin på något sätt, det kändes helt rätt osv men aja. Ett stopp på första hindret och jag har ingen aning om varför eller vi tror att det kan vara så att han testar mig nu, det gör alla hästar i början och Padde har inte testat mig innan så det kanske han gör nu? Men sen var han sjukt fin och fina distanser och så. Kom dock i botten på 5:an och jag hann inte upp honom så ett pet fick vi också. Men om vi säger såhär, förra gången fick vi 12 fel + lite tidsfel med och nu bara 8, trots det så går det ju framåt ändå och det är jag välfigt glad för!

I andra klassen (L:B) så var han lugn och fin, fick sitta och driva honom ibland och så. Framhoppningen var han alldeles kanon på och där kändes det verkligen sjukt bra. Så fin har jag aldrig sett honom och min ridlärare tyckte att det såg jättebra ut med så allt kändes bra. Men han fick hoppa av lite stort två gånger på oxern på framhoppningen och första gången hoppar han ett sjukt stort hopp men klarar av det men andra gången så kommer vi lika fel igen men han har ändå modet i sig och hoppar men river då bak och Padde hatar verkligen att riva så han blir lite försiktig efteråt. Inne på banan så hoppar han jättefint 1,2,3 ch sen kommer vi helt fel, jag försöker att trycka av honom långt men han vill gå på ett till och då blir det missförstånd och då får vi ett stopp. Andra gången jag rider på hindret så kommer vi exakt likadant men då tänkte han faktiskt hoppa men ångrar sig med knapp sekunde kvar så vi får en vänta signal och kommer igen och då hoppar han det men stannar sen likt förbannat på 5:an och då är vi ute. Men som sagt så är jag jättenöjd med honom för han hoppade verkligen helt sjukt bra så resultaten är inte rättvisa...

Här får ni lite bilder från tävlingen på min sötis ponny!




Bara att kämpa på! :)
Nästa tävling blir i Nybro den 20/3 och då blir det en L:C och L:C+5 (bara för att få det att bli bra)

Kommentarer
Postat av: Sofie

du och paddington är jättefina tsm!! =)

2011-02-26 @ 18:22:47
URL: http://fialottalagomsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0