Chillvecka

Istället för att låta Padde vila efter vi var och tävlade så har vi en såkallad chillvecka. Där han står 2 dagar på hela veckan och resten rider jag ut eller rider väldigt lätt på banan. Jag tycker att detta är ett mycket bättre alternativ än att låta hästen bara stå. Då är det bättre att skritta ut barbacka eller något liknande. Men det är väldigt individuellt vad hästen behöver men Padde mår bäst utav detta. Så vi har bara tagit det lugnt hela veckan alltså inget märkvärdigt eller så. Det är faktiskt jätteskönt att bara kunna ta det lugnt och inte ha några krav i ridningen, det behövs ibland. Eftersom vi inte ska tävla i helgen och inte nästa heller så är detta perfekt :) Nästa tävling blir den 22:a Juli och då hoppar vi två L:C på uddens superhelg! :)


Thats how we work!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Superhärlig bild ! <3

2011-07-08 @ 20:51:15
URL: http://ponnyjockey.blogg.se/
Postat av: Märta

Jag måste säga att jag verkligen gillar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 03:09:13
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0