Det har gått för långt!

Hittade ett riktigt bra skrivet inlägg utav Linn Olsson (teamSL.se) som jag nu lägger upp här.

Vi har yttrandefrihetslag i sverige, det har vi. Men jag trodde ärligt talat att de flesta människorna hade ett samvete också, att vi därför slapp sätta lagar på precis allting. Man kan med förnuft och moral förstå själv vad som är okej, och vad som inte är det. Trodde jag, fram tills nu.

Att internet har varit en tuff värld vet vi väl alla, och man vet vad man ger sig in i – men nu har det gått för långt tycker jag. Nu slutar unga duktiga tjejer pga. mobbing, för det är precis vad det är. Jag undrar hur de personer som medvetet sårar och triggar igång en folkmängd till att stöta ut och vara elak mot en ända person mår egentligen? Hur kan man sova om nätterna? Det är för mig ofattbart.

Jag blir skrämd av verkligheten, och skäms för att vara mitt i smeten.

 

 

Håller med dig i varenda ord och mening Linn! Att vi människor bara orkar...


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag läste det också, superbra inlägg! :D

2011-07-18 @ 15:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0