Förväxling av livet

Varför har jag fått uppfattningen av att allt fler och fler tar livet som ett spel där man hela tiden måste vinna? Man måste vara bäst för att komma någonstans och man måste vara viktigast för annars är man ju inget att ha. Man måste ha störst blogg för att det höjer sin status. Man måste ha snyggast kläder och vara med de populäraste för annars är man omogen och inget att hänga i granen. Det är som oskrivna regler som man måste följa och ja gör man något felsteg är man totalt körd i huvudet. Man har inte råd att göra fel och det är där problemet hänger oftast, man får inte vara sig själv.

Varför skulle storbloggarna vara viktigare än dig som har en blogg med 50 läsare om dagen? Varför skulle deras hästar vara finare än din egna? Bara för att fler läser bloggen så blir man inte viktigare som person. Vi alla har olika identiteter och vi är bra på olika saker. Du är lika bra som person oavsett om du har 50 läser eller 3000 eller hur?

Jag tänker aldrig följa några såna regler. Ingen kan ändra på mig som person för jag är den jag är och kommer alltid att vara. Tycker ni inte om mig varför ens bry er om mig då? Det är inte svårare än att ni låter bli att prata med mig eller skiter i att läsa bloggen. Om ni tycker att jag tänker fel eller att jag har fel åsikt så tycker jag att ni ska tänka om. Tänk om alla sveriges invånare skulle tycka likadant som er och ha samma åsikt. Hur tråkigt vore det inte att läsa på alla bloggar om samma sak och samma tankar och värderingar. Jag har min åsikt och den kan ni inte ändra eller påverka på något sätt, ni har eran och jag har min. Så är det och kommer alltid att vara för jag tänker inte vara som alla andra i detta mellanmjölksland.

Jag kommer alltid göra det som är bäst för mig i mitt liv. Jag kommer att göra misstag och feltramp men jag kommer också lära mig utav dem. Jag strävar inte mot att bli bäst störst eller vackrast. Jag vill bara vara jag och känna att jag duger på mitt vis. Jag är lika viktig som alla andra. Livet är ingen tävling för mig, det är till för att levas på olika sätt. Jag vägrar bli en av er....

Elin Linnéa Ljunggren

Kommentarer
Postat av: Olivia

Elin är Elin, och Elin är världens vackraste människa !! <3

2011-07-16 @ 19:55:23
URL: http://ponnyjockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0