Jag pratar ut

En ren helvetesvecka och usel uppdatering. Det är någonting som tynger ner mig och ni ska få veta vad det är. Vissa kommer tycka att jag är riktigt känslig medan vissa kommer att förstå mig. Vad ni än tycker bryr jag mig så mycket om men jag vill och hoppas att ni ska försöka att förstå mig. För mer än ett år sedan träffade jag en vän som vände mitt liv upp och ner. En vän som snabbt blev min bästa vän. Visst låter det underbart? Men så är det inte för det finns en sak som förstör mig totalt och den saken kallas avstånd. Det skär i bröstet när jag bara hör ordet, det har verkligen förstört en del av mitt liv. Varenda dag utan denna underbara varelsen vill jag helst bara sova bort. Det är såna obetydelsefulla dagar, då allt verkligen känns meninglöst. Som vanligt suger jag på att försöka att få ner känslor i ord men om ni vore mig skulle ni förstå, eller iaf kanske. Jag har ingen motivation till någonting, jag känner mig orkeslös och vill bara vara ifred. Detta tar på mina krafter och har förstört många fina vänskapsband som jag haft till andra. Jag ser mitt liv bara rasa mer och mer varje dag hon inte är här. Och ja detta är sant, ingen har någonsin fått mig att känna såhär, hon är en helt underbar vän. Kan inte sätta fingret på vad som gör henne så speciell utan hon bara är det.

Denna vecka som varit har varit helt åt helvete om jag ska vara riktigt ärlig. Ingen ork till något och allt jag gått och tänkt på är just Fredrika och kollat på klockan för att se hur mycket av dagen som har gått. Jag försöker alltid ligga kvar några extra timmar i sängen för att jag ska försöka sova bort dagen. Jag vill bara att tiden ska gå så jag kan bli glad igen och få upp motivationen. Idag orkade jag knappt gå ut till stallet för att rida, hur sjukt låter inte det? Jag vill bara låta tiden gå för att sedan kunna frysa den i några år. Men så funkar det inte, inte ens för mig. Om en vecka kommer jag att må som bäst för då är Fredrika här bredvid mig och stannar i 3 veckor. Åh vad jag ska må bra, det är sånt som kallas kvalitétid. Sånt jag värderar högst i mitt liv. Tänk om ni bara kunde förstå...

Såhär känner jag just nu.. allmänt trött och ingen motivation men ni ska veta mina underbara bloggläsare att jag tycker om er, ni är så fruktansvärt peppande hela tiden. kärlek till er!

Och Fredrika om du läser detta så ska du veta att jag älskar dig! ♥





En dag med dig är ingenting men en dag utan dig är en dag alldeles för mycket


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Okej, då förstår jag precis. Jättesuperfin film :)

2011-07-15 @ 21:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0