Använd orden rätt

En tanke som slog mig när jag var ute i stallet idag var att hur vi människor använder ord fel. Det jag menar är att t.ex. om vi säger att en tävling gick "skit" och så frågar någon hur det är och då säger man till svar "allt är skit". Men vadå allt? Det handlar om en tävling inte om hela livet. Vi människor måste lära oss att inte vara alltför tävlingsinriktade utan varför inte bara åka till en tävling för att ha roligt? Resultat är inte alltid rättvist eller något man ska hänga upp sig på för det är väl ändå kul att tävla och då tycker jag att man ska visa det. Varför ska man totallt balla ur för att man inte kom på prisutdelning eller att man gjorde en "dålig" runda. Och upps då var vi där igen med att använda fel ord. För vad menar man med dålig? vad relaterar man till? Om man relaterar till Rolf Göran Bengtsson så kanske det var en dålig runda men om man jämför med en nybörjare då blir det en annan situation eller hur?

Jag tycker att man ska passa sig med att säga vissa ord. Alla ord har en mening men de ska användas rätt och med sunt förnuft. Tänk på vad ni säger till andra och vad orden egentligen betyder. Orden får en annan betydelse till vad man relaterar till.

Nu har jag skrivit vilka tankar och frågor som jag haft i mitt huvud hela kvällen. Lite konstigt men sånt här kan jag komma och tänka på bara sådär...

Kommentarer
Postat av: Olivia

Hihi, jag och mitt allt... (a) <3

2011-07-12 @ 13:50:29
URL: http://ponnyjockey.blogg.se/
Postat av: linnéa <33

haha,vad djuup du är ! :) <3

2011-07-13 @ 12:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0