Dagens ridpass

Idag red jag på banan som ni hörde i videobloggen. För första gången på länge red jag med ett spö i handen. Detta har jag enbart för att hjälpa honom när vi gör sidvärtsrörelser så att han ska flytta lite på rumpan med. Detta gav en positiv reaktion, riktigt positivt! Han var hur go som helst att jobba med idag. Red igenom lite dressyrövningar och övade även på delar av L:B 1. Idag jobbade han under sig självt väldigt fint och hade ett bra tramp i rumpan. Galoppfattningen ifrån sakta trav var amazing! Ser den fortfarande framför mig, lugnt och sansat! Ska bli så kul att testa på att tävla dressyr längre fram på honom. Måste bara öva skrittövergångar så att han håller sig kvar i formen. Det är svårt på Padde för att han är så känslig så att minsta lilla jag sitter om med benen eller tar lite i handen så tar han upp huvudet och saktar av därifrån. Men någon övergång gjorde vi riktigt bra idag! Det går framåt varje gång och det är jag så glad över! :)



Bild ifrån idag :)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Blir du aldrig rädd när du hoppar högt?

2011-06-15 @ 23:26:46
Postat av: Sara

Härligt att det gick bra! :D

2011-06-15 @ 23:33:55
URL: http://sarizh.devote.se/
Postat av: Anonym

det kommer säkert gå hur bra som helst! ;D / donkan :)

2011-06-16 @ 06:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0