Dagens ridpass för Johanna

Jag är typ......... världens lyckligaste ryttare just nu tror jag! Idag stämde det mesta redan från början. Han var riktigt lugn och sansad. Därför började vi att jobba honom med en gång. Alltså såhär lugn och avspänd hade vi aldrig sett honom innan men sånt är bara kul. Han gillar ju att överraska den lilla killen som sagt. Vi tränade på övergångar och sidvärtsrörelser. Detta har vi haft riktiga problem med tidigare men idag lossnade det och poletten trillade ner för honom. Med en gång när jag led in honom och la till innerskänkeln så flyttar han sig jättefint. Jag vände mig om och tittade på Johanna just då för hon blev helt tyst men vet ni vad? Hon bara stod och klappade åt oss! Typ som stående ovationer. Det var riktigt häftigt faktiskt och gud vad jag blev glad. nästan så jag började att gråta. Efter hela denna skithösten och allt jäkla tråkigt dressyrjobb så är vi där vi är idag och fytusan så glad jag är för det. Underbara lilla ponny alltså! Idag var vi två ett team som hjälpte varandra och allt bara flöt på. Har inte så många mer ord att beskriva känslan jag hade/har just nu....

Tyvärr tyvärr så blev det inga kort idag heller då ingen kunde ta kort eller filma. TYPISKT när han var så sjukt fin, hade mer än gärna visat er den!

Johannas sista ord: Nu tänker jag allt tjata på dig om dressyrtävlingar till hösten! Att följa er utveckling är otroligt kul. För varje gång blir ni två bara bättre och bättre. Du har gjort ett super jobb med honom Elin och det ska du ha en eloge för! Det är inte bara han som utvecklats utan även du - en hel del! Verkligen jättekul! :)

De orden som hon sa kommer aldrig åka ut ur mitt huvud, ALDRIG!

Jag älskar dig tusen gånger runt jorden och tillbaka igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0