Dagens ridpass

Idag har jag ridit två stycken ponnys. Paddington som vanligt och även hunnit med att rida Dave för på lördag ska vi faktiskt starta en lokaltävling i Torestorp! Ska bli spännande och kul! Längtar.

Jag red Dave först och idag testade jag att byta bett på honom. Från ett gummipelham till ett tredelat med fasta ringar. Jag älskar att rida på det tredelade även på starka hästar. Dave tyckte att det var jätteskönt att inte ha så mycket skrot i munnen för det är precis vad jag kallar såna hemska bett, uscha! Han var finare än vanligt och i slutet gick han fint. Extra beröm till hans galopp idag, den var bärig och superfin! Ska rida honom på fredag igen så får vi se hur han är då.

Efter det red jag Paddington. Jobbade bara i låg och lång form för att få honom mjuk och smidig. Blev ett lätt pass idag då vi ska rida för Johanna i morgon, det ser vi fram emot som vanligt! Känns så bra att han inte är skadad nu efter helgen faktiskt. Då skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv. Nu ser vi framåt och tävlingen gick som den gick. Lämnade tävlingsplatsen i tårar och det var inte för att vi blev uteslutna. Det var för att jag kände mig hemsk som tryckte honom över hindret. Men det lägger vi bakom oss och nu såhär så är jag hur glad som helst över den tävlingen! Finns massa positivt med den och nu har vi mer erfarenheter vilket vi suktar efter nu såhär i början! :)

OBS. Förlåt att uppdateringen är kass just nu, väldigt tråkigt tycker jag då jag har stora planer för denna blogg. Hoppas ni inte blir allt för ledsna kära bloggläsare! Jag gör så gott jag kan och det hoppas jag att ni förstår. Jag har ett liv utanför bloggen med....

Bad Johanna ta kort idag men tyvärr så hittar jag inte mitt minneskort till kameran men jag lovar er att ta nya bilder så fort jag bara kan! Nya bilder vore riktigt trevligt tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du nt göra ett videoinlägg när du är i stallet? och visa runt i det typ? /donkan :)

2011-06-08 @ 13:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0