Elin gråter...

Jag vet inte vad jag ska säga.. finner inga som helst ord.
Ett stort tack till dig Wicki som har skrivit detta underbart gulliga om mig och mina hästar!!

Ett Ekipage jag valde ut helt själv, då jag tycker den här tjejen har en positiv inställning till sina hästar

Det är inte vilken tjej som helst. Hon är mycket speciell i mina ögon i alla fall. Hon förmedlar en känsla som är positiv, hon ser inte ner på andra. Hon har kämpat genom åren som ryttare, hon har fått negativa kommentarer om hennes ”ridning” men hon kämpade vidare, såg det roliga i ridsporten. Hon kämpade och det gör hon än idag. En tjej som jag ser upp till!

Tjejen jag pratar om är självklart Elin Ljunggren! Hon med sina två hästar Minola & Paddington.

Det var den tjej jag först var rädd för att hon skulle sen ner på mig för att jag inte var på den nivån som hon och dem andra var. Som dem flesta gör… Men med åren insåg att det var en tjej som inte såg ner på ryttare som var på en lägre nivå. Under tiden jag har sett henne på tävlingsbannorna på träningarna har jag sätt hur hon kämpar med sina ponnys. All ”skit” Hon har fått för att det inte funkar med mellan henne o ponnyn, Har hon bara kämpat vidare och visat att hon kan. Hon är inte den tjejen som ger upp i första taget, nästan aldrig. Vilket fick mig själv att inse vilken människa hon är och hon har spridit kämpaglöd till många! Vi ska bara inte prata om allt hon har fått gå igenom.
Börje som dem sålde och nu inte vet vart han finns, den ponny som hon har ridit in själv och lärt sig mycket på, En ponny som inte var att bara hoppa upp på o åka runt på, Nej han var allt det lilla busiga russet som Elin har fått smaka markens alla smaker. Tänk den känslan att sälja sin häst utan att veta var den försvinner. Den känslan är något grym, men hon har kämpat och sett det positiva som finns här och nu och framtiden för henne. Tänk att ta beslutet själv att sälja den häst man älskar över hela sitt hjärta, en vän som alltid har ställt upp för än. Tvungen att sälja sin älskade för att komma vidare och nå dem målen man har satt upp för sig själv, Hon vet att ponnyn kan hoppa dem höjderna som hon vill nå, men vet innerst inne att det inte går för deras självförtroende sjunker på tävlingsbannorna. Hemma kan dem nå dem höjderna men ute sen blir pannkaka för dem, och får höra det av alla runt om att det inte fungerar. Hon vet att det inte gör det men vill hon höra det om och om igen? Nej ja tror knappast det, det sänkte bara hennes självförtroende mer och mer. Efter mycket tänkande bestämde hon sig för att sälja Minola för att nå dem mål hon har satt upp, Hon tänkte på Minolas bästa o sålde henne inte första köparen, utan till någon hon kunde lite på som kunde ge Minola ett bra hem och Kärlek. Elin tänker alltid på sina ponnys bästa!
Dem som köpte Minola sålde henne efter tid, kommer inte ihåg varför, men det var något viktigt som gjorde att dem sålde henne, eller vad man ska säga. Hon såldes till en bortskämd ”unge” som tyckte att Minola var inget ha typ, Så hon ville sälja henne igen, men dem kontaktade Elin först innan. Efter pratande hemma bestämde dem att köpa tillbaka Minola så hon kom hem igen. Som sagt Elin tänker på hästarnas bästa! Vilket visar vilken kärlek hon har till hästar.
Hon köper inte första bästa som har hoppat si o så högt o tagit så många placeringar i det ena o andra, Nej hon tar den häst hon kan älska och kämpa med, en ponny som hon kan nå sina mål med.

Under den tiden Minola var borta fick hon hem än annan häst vid namn Paddington. En häst som hon kände att dem hörde ihop, dem kunde skapa ett team att komma hur långt som helst med. Men det finns alltid något som ska ”förstöra” det. På besiktning visar Padde som han kallas några graders hälta. Dem bestämde sig för att behandla honom. Padde fick komma hem till Elin i början på sommaren tror jag. Han fick vila i drygt ett halvt år, Fram till november. Hon lärde känna Padde på ett annorlunda sätt som inte många gör. Hon lärde känna honom från grunden med många mys-stunder o promenader. Dem byggde upp ett team på bästa sätt! Ett sätt som är underbart. Elin gav inte upp efter fler och fler negativa reslutat.
Padde fick träffa en som rättade till skelett o leder eller vad man ska säga. Han blev bättre och det blev ett positivt resultat nästa gången. Elin kunde äntligen börja rida sin älskade ponny. Dem började från grunden är också, Och byggde upp ett bra förtroende med varandra, Det Team dem hade byggt upp blev bara starkare och starkare. Dem kämpade och kämpade för att komma ditt dem ville. I Början på 2011 kunde dem äntligen starta sin första tävling ute. Dem kom Två vilket visar vilket Team dem är, Och vad dem har byggt upp dem månaderna som dem har kämpat på. Padde ställde upp för henne, o Elin för Padde! Här började deras resa och den har bara fortsatt med mer placeringar och motgångar. Men Elin har aldrig gett upp, hon har sätt det positiva och kämpat vidare. Vilket visar vilken fantastik person hon är!
Hon har inte fått dem lättaste ponnyerna där man ”åker” med på, utan hon har fått rida allt vad hon kan, Stannar hon upp en liten stund blir att pannkaka, Hon rider in i det sista, hon kämpar!

Hon och Paddington kommer nå toppen, Det är jag säker på. Så mycket som dem har kämpat!  Att följa dem på tävlingsbannorna är fantastik att se, Ett ekipage jag tänkte följa och se deras utveckling i tiden.

Elin är en person som jag ser upp till, Hon är alltid positiv om allt. Kämpar gör allt för sina ponnys bästa

Lite snabbfakta om Elin

Namn: Elin Linnea Ljunggren
Ålder: 17 år i juni
Ridit: Hela sitt liv, Började på riktig vid 5 års ålder
Första Häst: Börje, hon var 6år då

Tävling
Nivå: Regionala L:B
placeringar i L:C och snart i L:B med!

Elins blogg: http://elinlinnealjunggren.blogg.se/

Elin Ljunggren en person sprider glädje till alla!



Kom till inlägget HÄR!

Andra eller tredje meningen började jag att gråta... och ja jag är riktigt känslig för sånt här. Att folk bara tar sig tiden för att skriva till mig och göra något sånt här. Det peppar mig framåt och huh ja, jag är mållös! Har jag sagt att ni är underbara eller? BIG LOVE! <3

Kommentarer
Postat av: Michelle

Åh vad fiiiiint skrivet!! Håller helt klart med om allt!



Kram på bästa Elin<3<3<3<3<3<3

2011-06-17 @ 22:43:04
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
Postat av: Annellisaa

har du kanske några tankar om mitt nyaste inlägg som är värt att läsa? :)

2011-06-17 @ 22:59:16
URL: http://annellisaa.blogg.se/
Postat av: ELLEN

Kika in på min bloppis och se vad som finns att fynda! Allt mellan kavajer, skor, ytterplagg och innekläder! Mycket retro/second hand finns att hitta! Nu i dagarna har jag även fyllt på med varor, samt sänkt priset på allt!



Mvh Ellen, http://ellensbloppis.blogg.se

2011-06-17 @ 23:22:32
URL: http://ellensbloppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0