Gästbloggare nummer 1

Hej alla Elin's läsare!
Jag kan börja med att säga tack till Elin för att jag fick gästblogga här, även om det inte bara är jag men ja.
Jag tänkte berätta lite om mig själv, jag heter Dominika men kallas Donkan, eller Domi. Jag är 13 år och rider på ridskola
jag har tyvärr ingen möjlighet till egen häst, då allt började klydda igen.. Jag är en tjej som inte är blyg, haha, och
jag vågar stå får de jag tycker, jag låter mig inte kränkas ner av andra. Liten men tuff, kanske det kallas? Hihi.
Mina intressen är hästar och kaniner, jag har två egna kaniner som heter Dolly och Pelle. Med Pelle och Dolly tränar jag inte
så "regelbundet".. Men ibland hoppar jag och ibland tricktränar jag. Som ni nog har förstått så kommer jag inte från
Sverige, jag kommer från Polen. När jag var 3 år, så åkte mina föräldrar till Sverige, jag hade inte pass så jag fick inte hänga med. Jag kommer ihåg hur mycket jag grät när mamma åkte, men en månad senare fick jag pass och åkte till Sverige
med mina kusiner, som bor här nu också. När vi flyttade hit, bodde vi i en husvagn.. Ja, det låter fattigt, och ja
vi var inte rika. Men sen började ju pappa jobba, och då bodde vi i ett grönt litet hus, på pappas jobb. På pappas jobb, och där fanns massa djur, kor, hästar, får osv. Så jag ÄLSKADE att bo där, det  var då min passion för hästar kom fram. Jag kommer ihåg att jag alltid gav hästarna bröd, och försökte gör det rättvist, men dom små ponnysarna blev alltid bortjagade av de
stora kraftiga svarta hästarna.. Och då började jag alltid gråta, haha! Nu bor vi i ett nybyggt hus, i en liten by.
Det var väl kanske lite om mig?

Jag älskar Elin's blogg, jag kikar in på den flera gånger om dagen! Hon är en underbar tjej som jag verkligen ser upp till. Jag tycker att alla ska följa henne via bloglovin, som jag gör. Hennes inlägg är alltid roliga att läsa, hon visar sån hänsyn o respekt till alla, inte bara hästarna utan alla. Hon ser aldrig ner på någon, hon är helt enkelt världens goaste tjej! Och jag hoppas att jag någongång får chansen att träffa Elin! Mycket creed till henne!  ♥

Kram // http://onlydomi.blogg.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0