Hoppträning gånger 2

Hoppträningen idag gick väldigt bra som ni redan vet. Vi hoppade bana och jag trivdes bra med den!

Paddington: I början så var han riktigt jäkla spänd alltså.. Vi skulle hoppa en jättebred vattenmatta som han total vägrade att gå nära. Han var värd 5 kronor då ungefär, nej men jag var riktigt sur på honom faktiskt för även att han är rädd för den så ska han inte springa iväg och så men det löset sig och efter det gick det verkligen bra! Första gången jag red emot vattenmattan så satte jag mer energi i galoppen för att försöka få han att hoppa (vilket jag var 100% säker på att han inte skulle göra!) Men han hoppade! Vilken knäpphäst han är ibland! Han går inte nära vattenmattan men han kan hoppa över den och trampa i den, haha! Första gången han hoppar så är han i den som bara den men huvudsaken var att få över honom! Sen så hoppade vi bana på L:B/L:B+5 med riktigt maxade oxrar och det gick bra! Han tog förhållningarna bra och var lyhörd på mina hjälper. Stoppet tar jag helt på mig själv för att innan hindret så tappar jag stigbygeln (när han bockar) och la all min energi på att få tillbaka den och blev då ofukuserad på hindret. Men annars är jag helnöjd nu när Padde har byggt upp ett jäkla självförtroende! Det är så kul att hoppa honom nu när han hoppar hus. Han är verkligen högt över ibland och det är så himla kul att se att han verkligen vill! Här är filmen:


Dave: Andra gången uppe på honom och jag är riktigt nöjd med honom också! Ett tag blev han jättestark och bara sprang men det löste jag efter ett tag och då kom flytet. Han är så himla rolig att hoppa alltså! Vattenmattan var inga som helst problem för honom heller så det kändes skönt att inte få något stopp på den med båda hästarna då de är väldigt rädda för just vattenmatta. Fick dock ett litet skitstopp på näst sista i grunden tyvärr. En ryttarmiss från min sida, jag ville korrigera honom innan hindret så han inte bara springer men då blev han riktigt känslig och la in ett stopp. Här är iaf filmen iaf. Banan ligger på 90-1m :)


Kommentarer
Postat av: dominika

det går nt att se filmen på dig o dave :O det står typ att det finns ngt i filmen som nt får visas i mitt land xD

2011-06-02 @ 18:39:47
URL: http://onlydomi.blogg.se/
Postat av: nelli

går inte att se filmen på dave?:O

2011-06-02 @ 19:16:36
Postat av: anonym

Paddington ser jätte jobbig ut när han sparkr bakut hela tiden....

2011-06-03 @ 19:53:50
Postat av: linnéa <33

mm det går inte bara att se filmen på Dave

2011-06-05 @ 19:51:16
URL: http://trillingarna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0