Jag busar lite med min matte!

Hej alla Elins bloggläsare! Nu tänkte jag vara en busig ponny och göra ett gästboksinlägg på min mattes blogg bara för att jag tycker om henne så mycket. För tillfället går jag ute i hagen och har precis rullat mig. Ikväll när Elin och jag var ute och red så fick jag syn på något som först liknade en häst eller det tyckte jag iaf men Elin förstod precis att det var kossor. Jag blev lite skraj för dem men sedan tryckte Elin på mig så vi galopperade iväg. Vissa utav kossorna tyckte att det var kul när jag galopperade så de började att tävla med mig men det gjorde ingenting för jag är snabb och sprang ifrån dem. Efter detta så letade vi smultron, Elin och jag. Elin var jättesugen på smultronen men när hon hade plockat ett strå så käkade jag upp det för henne, hihi jag är allt en busig ponny! Mitt liv rullar på väldigt bra nu då jag har bra kompisar i hagen som jag tycker om att busa och gosa med. Minola är väldigt mysig ibland tycker jag och jag har alltid koll på henne. Vi har fått gå i en annan hage några timmar om dagen nu och käkat mycket gräs så nu har jag gått på mig några kilon om magen men det tycker bara min matte är ponnyaktigt och att det hör till. Jag är ju trots allt en ponny och ingen tävlingsmaskin och jag är så glad över att min matte behandlar mig så bra som hon verkligen gör.

Idag berättade min matte att det inte är så många dagar kvar innan vi åker till Börjes Cup. Det är en utav mina favoritcuper faktiskt och med min förra ryttare Ronja så har jag varit där 2 gånger. Jag ska göra allt jag kan för att ställa upp för min matte och vi ska ha jättekul tillsammans. Jag ska få stå i ett jättefint stall där och jag tror att jag kommer att trivas. Om 16 dagar alltså den 30:e Juni så fyller Elin år och då tycker jag allt att ni ska fira henne!

Nu har jag inte så mycket mer att säga. Hoppas att detta var okej för dig matte och kom ihåg att jag älskar dig!
// Paddington


Kommentarer
Postat av: Wicki

Sjukt bra & Roligt inlägg!!

Sånt gillas. Hoppas det blir fler ;)



// Wicki

2011-06-14 @ 21:59:27
URL: http://thifany.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0