Livet

Vad man än gör i livet så är det meningslöst men man måste göra det ändå. Livet är alldeles för kort för att glömmas bort eller slösa på allt negativt. Jag är tacksam varje dag jag stiger upp ur sängen och inser att jag är frisk och lever. Livet har så mycket att ge även att hinder kommer i vägen men som en hoppryttare skulle säga, hinder är till för att hoppa över. Ibland känns livet helt meningslöst och allt man gör blir bara skit men då ska jag säga er en sak, det finns dem som har det värre. Jag klagar sällan på småsaker i mitt liv då det för det första tar för mycket energi och för det andra så vet jag att jag är lyckligt lottad. Jag har en familj som bryr sig om mig, jag har vänner som jag älskar, jag har min fina pojkvän som älskar mig för den jag är och framförallt så har jag mina två överfina ponnys.

Livet sägs vara alldeles underbart och kan ibland beskrivas som en dans på rosor men har ni tänkt på att på rosorna finns även vassa taggar som gör jäkligt ont att trassla sig in i. Vi människor är allt för dåliga på att se det underbara i livet men vi kan se allt det negativa och påpeka det flera gånger om. Varför ska vi lägga energi på vad som är dåligt och sånt som gör en ledsen för? Det förlorar vi bara på. Som sagt, livet är för kort för att glömmas bort så gör någonting åt ditt liv medans du lever det.

Om ni tänker er ett fattigt barn i Afrika som bor utan familj. Som måste arbeta i sjuårsåldern för att kunna försörja sig. Det är vad jag kallar stort problem. Sen tänker vi på en hopptävling. Om vi får ett eller två stopp, vad är det egentligen att hänga upp sig på? Då har vi iaf en familj som ställer upp och kör till tävlingen. Vi har egen häst som många verkligen vill ha men som aldrig kommer att få för att det är för dyrt eller liknande. Det är ett sånt litet problem egentligen om man tänker efter.. Visst är det lustigt?

Uppskatta ditt liv och gå din egna väg här i livet. Om du går i någon annans fotspår så får du aldrig din höst hörd. Gör ditt liv till ditt och lev det på bästa sätt. Var glad över att du är en människa som kan leva och andas. Allt du har kan rasera inom loppet av en mikrosekund.... så var rädd  om de du älskar och känn att du lever ditt liv.

För världen är du bara en men du är hela världen för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0