Mina andra djur

Ni har ju fått veta väldigt mycket om mina hästar som vi har men däremot har jag inte presenterat våra andra djur så det tänkte jag ta och göra :)

Vi har två katter som heter Zelma och Sessan. Två hundar som heter Ludde och Tulo. Sen har Sara en kanin som heter Hugo.

Detta är min katt Zelma:

Hon är långhårig och 10 år. Vi fick henne som kattunge av min gammelmorfar så vi har haft henne i 10 år. Zelma är en riktig gosig kisse som älskar att sova hos mig vilket hon oftast får med. Hon brukar lägga sig under mitt täcke, det är ganska mysigt faktiskt. Genom alla år har Zelma fått massvis med kattungar dock har vi bara behållt en och det är då vår andra katt Sessan.

Detta är Sessan:

Hon är då dotter till Zelma men hon är inte lik henne för fem öre. Sessans pappa var orangespräcklig så därför ser hon ut som hon gör, jag tycker det är riktigt fräckt. Sessan är alltid den man möter när man kommer in i stallet. För det mesta så lägger hon sig ner på stallbacken och rullar runt och hoppas på att jag ska komma och gosa med henne. Hon är som sagt väldigt speciell och jag tycker om henne jättemycket. Zelma fick Sessan när hon bara var ett halvår gammal så Sessan är ungefär 9,5 år. Sessan är en mycket duktig jägarkatt och delar gärna med sig av bytet till sin mamma. Visste ni förresten att Sessan "tuttade" på Zelma bara för något år sedan? Haha snacka om att inte släppa mamma, det var riktigt mysigt att se!

Sen har vi min fina vovve Ludde:

Ludde är en golden retriever som ni kanske ser. Han är 3 år i år om jag inte har helt fel. Vi köpte honom som valp och har haft honom sen dess. Ludde är en riktig familjehund som bara älskar att leka. När man kommer hem från skolan så möts man av en galopperande Ludde med en boll i munnen. Visste ni att jag har tränat upp Ludde som en vallhund? När hästarna smiter (kan hända ibland) så släpper jag lös Ludde som är duktig och vallar tillbaka dem! Han är definitivt inte dum mot dem men han skäller på dem och då vänder de hem. Världens bästa vovve helt enkelt!

Sen har vi Tulo:

Tulo är en stövare. Han är tänkt att ha som jakthund då min "plastpappa" gillar att jaga. Tulo är mycket snäll och trevlig hund. Han och Ludde brukar ha kul ihop :)

Sen har vi då Hugo som jag tyvärr inte har någon bild på!
Men Hugo är en snäll kanin som är busig och tycker om att hoppa hinder. Vi har inte haft honom så länge så jag vet inte så mycket om honom men det är Saras kanin.

Här är en bild på Zelma och Sessan när dem ligger och solar i gluggen på höskullen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0