Stolpe ut och stolpe in

När jag stod i stallet idag i godan ro, hade precis fixat iordning Paddington och var på väg till hagen för att hämta Minola så kommer mamma i en ruskig fart och säger att hoppträningen redan hade börjat... De hade glömt bort mig eller att kontakta mig vilket jag tycker är riktigt dåligt! Så jag blev ju stressad såklart. Satt mig i bilen och bytte om och sedan kom jag upp, lastade ur Padde och satt upp. Red inte fram jättelänge men ändå så han var färdig och redo att hoppa. Jag försökte att hålla mig lugn men jag var som sagt stressad av situationen tyvärr. I början hoppade han bra och väl och det kändes kanon. Sen efter ett tag blev han allmänt dum och började att tjuvstoppa. Visst att vi kom fel i vissa lägen och så men han kunde ändå ha offrat sig i dem lägena tyckte jag. Men jag tror att i bakhuvudet på honom finns tävlingen i Gemla, kraschen där han kastade hjärtat före och hoppade efter så jag har en viss förstående. En liten rolig sak var att det var en kombination med 2 galoppsprång i. Två räcken på 1,05 och tro det eller ej, men Padde gick på ett galoppsprång där emellan! Det kändes så naturligt så vi gick på ett, han fick då runda och fina språng! Galet var det. När vi satt ihop "banan" så hoppade han kanon och då kändes det bra att få avsluta på topp.

Så jag är nöjd ändå nu såhär i efterhand.

Och ingen film får ni se heller tyvärr då jag trodde att jag glömt den hemma men när vi skulle lasta in Padde så såg jag att jag inte hade glömt den. Men däremot var det många fotografer och jag hoppas att de vill skicka bilderna till mig snarast så ni får se dem! :)


Kommentarer
Postat av: Olivia

Ellliiin !

Kombinationen var "bara" på två galoppsprång :*

2011-06-09 @ 21:38:18
URL: http://hoppskruttarna.webblogg.se/
Postat av: Wicki

Hej

Filmade din sista runda, plus att jag tog bilder me :D

Ska jag sicka dem till dig??

2011-06-10 @ 21:18:15
URL: http://www.ponnyfotografen.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0