Tävling 19/6-11

Idag anordnade i för 3:e eller 4:e gången lokaltävling på min ridklubb. Det visade sig vara väldigt lyckat! Jättekul att höra att utomstående klubbar tycker om vår relativt lilla ridklubb. På morgonen var jag funktionär, stod mest och krattade eller flaggade. Sen var det min tur att hoppa de sista klasserna L:C+5 och L:B.

L:C+5. Framridningen var jättebra och här började galoppen att släppa och övergå till det vanliga! Red inte så jättelänge eller mycket här mest trav och skrittarbete men även lite galopp då som sagt.

Framhoppningen. Här kändes han helt kanonfin! Hoppade jättefint över alla hinderna och var även kontrollerbar emellan hinderna. Dock var han alldeles för taggad vissa stunder så han stod och hoppade på stället, haha knäppis häst!

Dags för start. L:C+5: Det hela började med ett stopp på 1:an , ett riktigt piss-stopp faktiskt som inte borde vara något stopp men sånt man får ta! Sen rev han tvåan ganska kraftigt, snacka om att han slarvar med benen! Slutade på 8 fel och det är jag faktiskt helt okey nöjd med!

L:B. Fin framhoppning med en het häst typ. Padde verkade vilja göra allt på samma gång, alltså riktigt taggad. Jag försökte så gott jag kunde och det gjorde han med. På 3:an så river han som ni kommer att se och det är bara för att efter 2:an så lägger jag upp galoppen då jag snabbt inser att vi annars kommer att komma tokfel på en maxad 1m oxer vilket jag inte alls vill och igår hade min ridlärare sagt till mig " Om du inte ser något läge så backa honom inte utan gasa på" och detta gjorde jag ju då som sagt. Kände att det inte var läge att börja plocka med honom faktiskt så detta var mitt val och jag är nöjd med det ändå. Sen får vi ett stopp (!!!) på 4:an och för att vara heeeelt ärlig så kommer jag inte ihåg att han stannade i L:B? Det var först när jag fick se filmen som jag förstod att han stannade? haha men sånt man inte ska komma ihåg antagligen? ;) Men vi fick inget läge där och hade dålig galopp upp ur svängen. Sen river han även hinder nummer 7 som är ett maxat räcke. Bara slarv utav honom faktiskt. Så 12 fel slutade vi på och det är jag verkligen nöjd med!

Vi har precis kommit upp på L:B nivå och då kan man inte sätta såna krav tycker jag, mitt krav är att gå runt banan och att helst inte stoppa. Och detta har vi faktiskt lyckats med väldigt bra! Vi har kul ihop och det är viktigt och kärlek kommer man längst med. Jag vet att det kommer att släppa snart, jag får bara ge det tid!

Och jag vet att grundtempot är på tok för högt men det är inte lätt att byta från pessoabett till vanligt tredelat bett på en sån här stark ponny. Men jag ger inte upp, det ska gå så småningom! :)

Här är filmerna! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

naw!

2011-06-20 @ 08:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0