Tävling i torestorp med Dave

Ja igår var jag och Dave på vår allra första tävling tillsammans och notera att det var fjärde gången jag red honom.

Första klassen (L:C) så var jag första ryttare ut bland D-ponnysarna. Framridningen hade gått bra och likaså framhoppningen. På banan fortsatte han att vara fin och jag red verkligen som en liten tok. Grunden var superfin och han kändes mer än bra så varför inte satsa i omhoppningen tänkte jag? Det gjorde jag och jag satt en rekordtid för alla kategorier och därmed vann vi klassen!! Lyckan var stooooor. :D

Andra klassen (L:C) riktigt loj på framhoppningen och framridningen. Han tände inte till på något och var allmänt trött. På banan visade det sig då han började att stoppa redan på första hindret men fick över honom och sen orkade han inte taxera om till 3:an så ett stopp där med men jag lyckades att trycka runt honom i alla fall. Så 12 fel på hinder men jag var ändå jättenöjd!

Min andra riktiga seger i livet och det är klart att det kommer en massor av bilder från tävlingen. Det fanns ju tusentals fotografer ungefär. Men dessvärre failade min mor med filmningen så hon råkade stänga av kameran när jag red vinnarrundan så den får ni inte se och inte jag heller, tråkigt! Men om ni vill se den "dåliga" rundan så kan jag ladda upp den så ni får ett litet hum om hur det såg ut? Ni bestämmer.

Killbarry Dave och Elin Ljunggren!

Kommentarer
Postat av: Alicia

Vill gärna se bild och film grattis till segern! :)

2011-06-12 @ 12:36:29
Postat av: Annie ;)

Jag undrar bara vad de är för bett du rider på där :) tänkte på att du red Padde på tre-delat va? Trodde du red Dave på de också :) undrar bara vad det heter :) Kramar!

2011-06-12 @ 22:05:37
Postat av: Miche

Jag vill jätte gärna se klipp och massa bilder!!:)<333

2011-06-13 @ 12:24:31
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0