24/3 - Hoppträning!



Ännu en torsdag med ännu en härlig hoppträning är avklarad dock är jag på mycket bättre humör än de förra gångerna. Det är nämligen så att idag, just idag stämde nästan allt mellan mig och Paddington. Vi hoppade först en grundbana och sedan en omhoppning på samma höjd, vi fick bara pusta lite emellan och sen köra. Paddes och min höjd låg på 1m (L:B) och idag var mitt mål att försöka hitta avstånd. Alla småstopp vi lyckats att få är 98% mitt fel då jag inte riktigt lärt mig att lägga Paddington rätt på hinder vilket inte är så lätt med tanke på att han blir en helt annan ponny på tävling osv... dessutom så vet man inte vilket tempo man kommer i och om jag tänkt rida på 4 galoppsprång tillexempel och jag känner att nej 4 var för lite så är jag ganska sen att hitta en alternativ B lösning och detta har ställt till lite problem innan men som sagt isag stämde det och detta behövdes verkligen för det mentala. Han lyssnade på varenda liten hjälp idag och för första gången på länge så har detta varit en stoppfri hoppträning. Min ridlärare var även mycket nöjd med oss idag, alltid lika kul att höra att det går framåt och med Paddington så har det verkligen gått framåt sakta men säkert! Idag får vi känna oss lite extra duktiga :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0