29/3 - Dressyr och lite bus



Ibland förstår jag faktiskt inte hur Paddington fungerar. Idag när jag skulle hämta Minola så sprang Paddington till mig och bara ville att jag skulle ta in honom och detta var riktigt lustigt för att de senaste veckorna så har han bara sprungit iväg och lekt med mig men idag när inte ens han skulle in, DÅ kunde han komma. Kanske lite avundssjuk min lilla Padde? Hur eller hur så red jag honom på banan. Tränade mycket på förvänd galopp vilket till en början inte gick speciellt bra då han har kommit på att han istället bockar till och skjuter mig framåt i sadeln som en liten katapult. Visst är det kul med hästar med humör som min ridlärare sa, haha! Tror att han var sur på mig för att jag red Minola före honom, hihi. Igår övade jag mycket på att byta galopp, red på en åttvolt och det gick jättebra! Han är så söt när han ska byta galopp då han drar ner huvudet en bit och sedan hoppar han upp i luften och trycker iväg. Han har så mycket bus i sig vilket han har visat nu de senaste dagarna. Förra hoppträningen var han med sån, han bockade lite innan hindrerna och emellan och ja gud vet allt vad han styrde med men kul hade han! ;)
Men i slutet av dagens ridpass så var han jättefin och lugn även idag. Härlig känsla! :D

Kommentarer
Postat av: Albertmariann

Great Site thanks

2011-09-06 @ 06:48:13
URL: http://albertmariann.blogsmile.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0