29/3- Dressyr



För första gången på väldigt länge så hade jag tid till att rida min lilla pärla. Hon har ju tappat så mycket muskler. Lite surt att jag jobbade i 4 år att få upp hennes muskler och när jag lämnade iväg henne i våras så var hon sjuktligt snygg och nu när jag köpt tillbaka henne igen så ser hon ut som när jag köpte henne för första gången, tråkigt att behöva börja från ruta 1 igen. Minola har iaf fått ett nytt kraftfoder som heter Krafft Muskler och det innehåller protein som gör att muskler byggs lättare. Så idag testade jag att rida med gummisnodden. Minola är som en liten unghäst, lika vinglig och så men det gick verkligen kanonbra idag! Hade nästan glömt bort hur fin hon är! Hon lyssnade väldigt bra på min skänkel idag (vilket hon inte alltid gör) och gick verkligen framåt med egen bjudning. Tanken är ju att hon ska bli så stark i sig själv att hon orkar bära upp sig själv utan gummisnodden, men just nu är den till stor hjälp!
Kanske blir en liten dressyr ryttare nu istället? haha nej men någon tävling skulle vara kul! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0