Börjes Salming

Ni som har följt min blogg har nog sett att jag har nämnt en ponny som heter Börjes Salming? Nu tänkte jag berätta lite om honom.

"Börje" som han kallades var min allra första ponny född 1998. Han var 128cm i mankhöjd alltså en b-ponny alldeles lagom till mig som var 6 år. Börje är ett gotlandsruss som vi köpte på en auktion på börjes tingsryd eller ja min mamma gjorde det. Det var inte bara jag som red in honom men mestadels och jag var som sagt bara 6 men det gick bra ändå! Dock var det andra som lärde honom grunderna och att hoppa. Han var en riktigt envis ponny som har gjort att jag är så pass sadelfast som jag är idag, hehe. Räknade alla gånger som jag trillade av på honom och det är hela 62 gånger! Helt galen siffra men så var det, han ställde sig och bockade tills jag låg på backen, han gav sig inte men det gjorde inte jag heller. Ibland var vi riktigt oense och många gånger har jag bara velat ge upp med honom men det gjorde jag då inte, han var en sjukt härlig liten plutt. Varje hopptävling kom vi hem med rosett, dock startade jag aldrig någon lokaltävling på honom vilket jag verkligen ångrar! Jag menar ponnyn kunde vända på en femöring, ingen hade en chans att slå honom i omhoppningarna. Han var grym och hoppade nästan alltid på det jag styrde på. Med Börje hoppade jag upp till L:B på tävlingarna (80cm) och hoppade ett hinder på 1m. En ponny som har lärt mig jättemycket på. När jag blev förstor på honom så tog min lillasyster Ida över honom dock klarade hon inte av att han bockade så som han gjorde så vi beslutade oss för att sälja honom tyvärr. Vi sålde honom till en som kunde sälja han vidare och nu tror jag att han bor i Finland och jag hoppas att han har det bra där!


Jag tog denna bilden på en annan bild så ingen bra kvalité och datumet stämmer inte, bilden är från 2005 tror jag.


Min fina lilla skrutt! :)

Kan se om jag har några fler bilder på honom, tror inte jag har det här på min dator och inte på mammas heller men jag tror att min mormors dator har mycket bilder på Börje, ska åka dit och ta med mig ett USB så ska ni få se mer på honom, man kan inte sluta titta på honom, så sjuktligt söt! :)

Kommentarer
Postat av: Nilla!

Honnör är Börjes bror som jag äger :)

Svar: ÅH vad roligt! Har du någon aning om vart Börje kan ha hamnat? :)
Elin Ljunggren

2014-06-21 @ 15:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0