En sådan där lista

Vad har du för färg på dina ridbyxor? Just nu har jag ett par beiga, snart dags för nya!
Har du ridstövlar eller ridskor? Jag andvänder mig utav ridstövlar
Vad är din favorithäst för ras?
Har ingen riktig favorit men jag tycker att araber är läckra! (som min lilla prinsessa, hihi
Anväder du chaps? Nej det gör jag då inte.
Vad har du för storklek på din hjälm? 58 tror jag, big head you know
Hur högt har du hoppat? 135 med Minola :)
Hur bra tycker du ditt stall är från 1-10? 9
Inne på ditt rum, syns det att du gillar hästar? Jo men det gör det väl, har mina rosetter och hoppbilder i ramar.
Har du ridit en häst som är över 160 cm i mankhöjd? Absolut.
Har du ridit en hel svarthäst/ponny? Ja det tror jag nog att jag har.
Har du ridit en fjordning? Japp
Har du ridit en shettis? Ja det har jag.
Har du ridit en travare? yesbox
Du har hoppat högre än 50cm? nej, aldrig? fast så har jag ju det, hehe
Du rider dressyr i bland? Väldigt ofta :)
Du andvänder alltid hjälm när du rider? Ja det har jag alltid!
Du kan stallreglerna? Haha det är jag som sätter dem så inte så svårt att kunna dem ;)

Har du en speciell favorit häst/ponny?
Paddington & Minola - såklart!
Du rider mer än 4 gånger i veckan? Ojah!
Du bor nära ett eller flera stall? Ja det gör jag, ridklubben är bara 2 km ifrån.
Du går på ridskola? Nej men gjorde det innan.
Har du ridit ute i skogen på en häst? Jag bor i skogen så aa det har jag.
Du har ridit ute i skogen på en ponny? Samma som ovan
Du brukar rida i ridhus eller paddock? Ja i våran paddock precis utanför stallet.
Har du haft sommarhäst? Ja det har jag faktiskt haft, en c-ponny vid namn Kesella.
Har du ridit mer än 1 år på ridskola? Ja!
Tycker du om att hoppa? N E J ?- jag älskar det
Tycker du om att rida dressyr? Beror sig på vilket humör jag är på men oftast så är det kul
Har du ridit in en häst/ponny? Ja det har jag
Vad är det högsta du har hoppat med ponny? 135 cm :)
Vad är det högsta du har hoppat med häst? 120 cm :)
Vilken färg tycker du mest om på hästar? Skimlar är göö snygga!
Hur många hästar har du haft? Börjes Salming, Minola och Paddington alltså 3.
Rider du för någon privattränare? Ja eller det är genom skolan men hon kommer hem och har lektioner på min ridbana så det kan man väl säga att jag gör.
Hur länge har du ridit? Sen jag var 3 år alltså snart 14 år.
Vad fick dig att börja rida? Min mamma har alltid varit hästintresserad så jag hade inget val, haha!
Har du tävlat? OM jag har.
Isf, hur höga klasser? Tävlat upp till 100cm (L:B)

Har du egen häst?
Ja, två stycken
Isf, vad har du för sadlar?
Jag har en Santa cruz sadel som är sjukt skön!
Vad har du för träns? Ett mörkbrunt från hööks
Hur många täcken har du? 7 skulle jag gissa på
Hur många benskydd har du? 3 par
Hur många vojlokar/schabrak har du? mer än mina fingrar kan räkna :)
Hur många grimmor har du? 6 stycken
Hur många grimskaft har du? ingen aning faktiskt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0