Mål 2011

Träning: Mitt största mål med Paddington på träning är att få honom lydig. Han har svårt för att koppla hand&skänkel och det ska då tränas också, dessutom att få honom stadigare och samlad så han inte bara "springer". Ska även försöka att stärka upp hans spänst och styrka inom hoppningen. Detta kommer vi öva bort genom mycket markarbete och dressyr med bommar. Lydnad är ju ändå som A och O inom ridningen!

Tävling: För detta året så har jag som mål att gå stadiga L:B på regional nivå. Detta ser jag som ett rimligt mål för oss då han har gått LA innan. Allt handlar bara om att vi ska hitta varandra och att jag ska vänja mig vid höjden. Då menar jag inte att jag tycker att 1m banor är läskiga utan det att jag inte har hoppat det så många gånger och jag måste bara få in känslan av att det här klarar vi!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0