Svar


Angelina om Schema:
Brukar dina hästar aldrig vara ledig någon dag i veckan ? :p
Undrar bara, intressant hur andra lägger upp det med vilodagar och så. :)


Svar: Jo det brukar de få men när jag ska tävla på helgen så går de hela veckan. Paddington är en het ponny som behövs ridas (lite extra nu när han är lite tjock, hehe ;) så han går varje dag när det är tävling på helgen. En vanlig vecka för mig utan tävling så brukar de få stå 1-2 dagar men inte mer då Padde blir galen att rida efter så mycket vila. Dock så brukar de inte få vila 2 dagar i streck!

Men dagen innan tävling så brukar jag bara ha lite lydnadsövningar så som halt, gå fram på skänkeln, rakriktning och lite lösgörande. Och sen brukar jag lägga in ett ordentligt skrittpass i början utav veckan för att få de att slappna av, detta gäller även dagen efter hopptävling :)

Hoppas det var ett bra svar, jag varierar mig väldigt mycket i min ridning och ibland lägger jag även in någon uteritt, vissa helt kravlösa och vissa lite mer krävande. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0