1 år sedan..

21 Maj 2010 - Första gången jag träffade Fredrika. Hon var och provred Minola då denna dag för exakt ett år sedan. Det var en underbar dag men ändå jobbigt. Minola och Fredrika passade verkligen som handen i handsken och det var bara så underbart skönt att se Minola må så bra med någon annan. Men ändå jobbigt att veta att hon inom en snar framtid skulle lämna mig. Men denna dag kommer jag aldrig att glömma!



22 Maj 2010
- Mamma, jag och Johanna åkte ner till skåne av två olika skäl. Dels skulle vi lämna hem Johannas låneponny Nexie i Malmö eller straxt utanför. Det andra skälet var att vi skulle åka och titta på Paddington. Efter att ha lämnat hem Nexie så åkte vi till en tävling där Ronja var och tävlade. När Ronja hade hoppat färdigt sin klass så ringer Sabine (Fredrikas mamma) och säger att de har bestämt sig för Minola och att dem skulle komma i morgon och hämta henne. Sen åkte vi hem till Mona och Ronja för att provrida Paddington. Det var inte det lättaste jag gjort men absolut bland de roligaste jag gjort! Där satt jag på min drömhäst och var allmänt lycklig efteråt. Det var denna video som jag föll för:

tror jag kollade på den 40 gånger om dagen i sträck, haha! ;)

Första gången på Paddes rygg.

23 Maj 2010
- Dagen då Fredrika hämtade Minola. Var glad för hennes och Minolas skull eftersom de passade varandra så bra. Jag visste att jag lämnade Minola till en helt underbar familj. När hon stod där i transporten och papprerna var påskrivna och jag skulle säga hejdå så brast allt. Mitt hjärta kändes tungt och jag minns det som igår. Fredrika bara stod och tittade på mig, jag ville inte gråta för att inte göra henne ledsen eller att hon skulle få skuldkänslor men det är inte lätt att hålla känslorna i styr speciellt inte när det gäller Minola.


Det hände otroligt mycket år 2010 under Maj och Juni månad. Händelserikt är bara ett av orden. Blod svett och tårar. Men så underbart allt slutade! Fredrika är numera min bästa vän och Paddington är i min ägo och även Minola! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför fick ni tbx minola när du sålt henne till fredrika?

2011-05-22 @ 23:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0