Allt på plats

Nu är jag och min hjälpreda Amandha färdiga i stallet. Allt är packat och klart och i morgon rullar bilen vid tjugo över 8. Padde är superfin och står och käkar hö inne i boxen. Ska snart ut och kolla till honom och kanske ge honom mer hö om så behövs. Har inte mycket mer att säga.... eller just det!

Idag red jag på ängen för första gången med Padde. Det är en stor äng så jag hade lite att rida på om jag säger så. Jag valde att rida där för att han skulle kunna få ett längre steg och mer tryck från rumpan. Han jobbade på jättebra och la sig inte i handen så många gånger. Fick ut allt jag ville och det känns bra. Släppte han sedan en gång för att han skulle få sträcka på sig ännu mer vilket uppskattades till tusen. Full kareta, haha!

Nu ska jag snart sova men ska bara peppa upp mig lite med peppmusik och lägga upp mina vita ridbyxor :)
Hörs mer när jag kommit hem i morgon!


nu kör vi en favorit i repris! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0