Dagens dressyrpass

Idag var en sån där härlig, riktigt härlig dag i stallet. Ett strålande humör och två underbart fina ponnys. Jag måste få lov att säga att jag är stolt över båda två för det är jag, riktigt stolt och tacksam! Tog faktiskt med mig kameran ut idag och tog bilder i hagen på dem, så jag tänkte bjuda på några :)


så självklart går det inte att ladda upp bilder för blogg.se strular (som alltid, blir lika sur varje gång) men jag ska försöka men då kommer de i ett enskilt inlägg senare!

Tillbaka till ridpasset. Idag var han lika geléaktig som han var i torsdags, riktigt trevlig var han. Lugn och sansad och lyssnade jättefint på mig. Gick i en stadig form hela passet även i traven och som sagt så gick han lugnt i låg och fin form. Mamma kom ut i slutet av passet och tappade nästan hakan när hon fick se honom. Hon brukar inte vara med mig när jag rider dressyr hemma men när hon sist såg honom så var han väldigt stark, springig och jag fick verkligen jobba och hålla i honom. Då kändes det inte kul men som sagt hans utveckling och förändring betyder mycket. Mamma stod nästan och skröt för sin kompis bredvid och försklarade lite för henne (då hon inte kan något om hur hästar ska gå och så) Kul att se mamma så glad och mallig över min lilla plutt. Jag satt och småflinade hela tiden, herregud vilken skillnad sen i höstas! Mamma och jag pratade även om en sak som är väldigt roligt och när tiden är inne ska jag berätta för er, men tills dess får ni vara lite nyfikna ;)

Här är två filmer i början av passet, han var mycket finare sen men han är fin där med.



Kommentarer
Postat av: donkan

oh, gud så fin! vad duktiga ni är! :)

2011-05-07 @ 21:09:00
URL: http://onlydomi.blogg.se/
Postat av: Karro

Jättefin, hade dock önskat att han var mer "satt" på bakdelen, han vart ganska framtung där :)

2011-05-13 @ 10:52:53
URL: http://karrol.blogg.se/
Postat av: Karro

Finare mot slutet av andra videon :)

2011-05-13 @ 10:53:31
URL: http://karrol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0