Dagens överraskning!

När jag ridit färdigt Paddington och sådär så hade jag lovat att ta lite kort på Johanna (min syster) och Dave när de hoppade efter min lektion. Johanna filmade ju nästan hela min träning med Padde så var snäll tillbaka och tog kort. Dessvärre blev det inga bra kort då jag fick i uppgift att rida och hoppa Dave. Jag har aldrig ridit honom innan men det gick helt okey. Innan jag hoppade upp så hade Dave stuckit ut från ridbanan och dragit iväg med Johanna som tusan så förutsättningarna var inte det bästa men såklart vill jag hjälpa min syster så jag satt upp. Jag tycker om problemponnys så detta var kul för mig. Jag började att ställa igenom honom och sen började jag ta några språng med honom. Han var dunder stark alltså, precis som Padde var i höstas så jag bad Johanna att sätta upp oxern på 1,05m för att se om han blev annorlunda efter språnget då. Det blev enorm skillnad och gud vad den ponnyn kan hoppa! Ska tävla honom någon gång så att jag så småningom kan hjälpa Johanna för att hon är verkligen inte van vid dessa typer av hästar så det ska bli kul att hjälpa dem med detta.

Annars var Dave jättetrevlig att hoppa, han hoppade spänstigt och bra!
Och jag veta att jag är efter i sprången och så men som sagt, första gången är alltid första gången!

Kommentarer
Postat av: linnéa <33

vad roligt ser jättefint ut :)

2011-05-25 @ 21:56:05
URL: http://trillingarna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0