Dagens ridpass

Idag när jag skulle ut och rida så hade mamma släppt Minola i trädgården ( det brukar vi göra för att hon ska få käka gräs och snäll som hon är så springer hon inte iväg). När hon hade ätit färdigt enligt henne så ställde hon sig mitt på vägen och solade istället, haha! Vilken skön stil!


Så jag tog in henne och borstade en lång stund. Sen beslöt jag mig för att rida henne idag, vart så sugen på det!
Vi red den såkallade hopprundan som inte är så lång, tar ca 25 minuter att rida. Det var verkligen så mysigt och Minola var pigg som bara den! Tjurade aldrig ihop utan var glad hela tiden, härligt!

Sedan tog jag in Paddington och red ett lätt dressyrpass. Han var stretig idag och var ganska lost i huvudet, tror att värmen tar ut honom ganska mycket just nu när han inte är van än.. Sen vilade han igår med så haf var förstående och red därför inte så länge men vi övade ändå på vår läxa som vi fått av Johanna och det är att göra rena sidvärtsrörelser och det satt idag några gånger! Jag är ändå ganska nöjd med passet, det är bara att köra vidare! :)
Min lilla gulleplutt när jag hade lämnat han i hagen <3

Kommentarer
Postat av: donkan

oh, så kul att du red milona! vilka söta bilder :D

lilla padde, naw! ;D

2011-05-24 @ 15:23:52
URL: http://onlydomi.blogg.se/
Postat av: linnéa <33

vaf roligt att du red milona,hon är så söt,



Padde med :D

2011-05-24 @ 21:18:10
URL: http://trillingarna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0