Elin är tillbaka! :D

Nu är jag tillbaka igen efter allt ståhej under helgen. Har haft en riktigt bra helg med vänner och massor av musik. Tråkigt dock att bloggen blivit lidande men så kan det vara ibland.. Men kul att ni har kommenterat och så medan jag varit borta! Det får mig att skriva ännu mer ;)

Ja igår hoppade jag Paddington hemma för det blev ingen hoppträning i torsdags. Det gick jättebra! Padde har byggt upp ett jäkla självförtroende alltså vilket är jättekul! Nu är det bara hans matte kvar... Vi hoppade inte så jättelänge och inte så jättemycket. Det var bara två enkla räcken på en långsida med en liten böj och sedan en oxer på andra. I slutet låg räckena på 1m och oxern på 1,10m. Han var kanonfin! Dock har jag svårt för att se avstånd men Padde är så snäll och hjälper mig med det. Hoppas det sitter nu på lördag då vi ska tävla regionalt(!) Nu får vi hoppas på att hoppträningen på torsdag kommer gå jättebra! Nu är det hårdkörning hela veckan som gäller! :)


Jag passade även på att rida Minola i förrgår igen! Älskar verkligen den hästen alltså, vilken energi hon har i förhållande till sin kropp. Vissa stunder är hon alldeles tokig och vissa stunder får man sitta och banka fram henne. Hon är en liten one of a kind den där lilla prinsessan! Ska be någon ta kort eller filma oss någon gång så ni får ta del utav det hela. Just nu är det bara uteritter som gäller för oss två för att bygga upp hennes kondition sakta men säkert så att vi sen kan börja jobba lite på banan med dressyren och stärka upp henne igen.


En liten gammal gullig bild på mig och Minola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0