Fullt ös medvetslös!

Det var ingen som vågade på sig en gissning om vad Padde och jag skulle hitta på ikväll. Det var nämnligen så att vi tränade dressyr för Johanna! Sist hon hade lektion för oss var i höstas nästan precis efter igångsättningen. Redan då tyckte hon att Padde gjorde framsteg och var superfin. Idag tappade hon nästan hakan och bara tittade på mig och sa " Elin redan nu ser jag skillnad, bara det att du kan hoppa upp utan att han rusar iväg är bra gjort!" Så ridpasset började med massor av beröm. Sedan jobbade vi på och när Johanna såg oss sist var inte Padde lika stark i sig själv och sprang mest i traven utan eftergift så även här var hon nöjd, riktigt nöjd om jag får säga det själv.

Vi jobbade mycket med att ställa honom utåt, raktrikta, halvhalter, sidvärts och tempoväxlingar. Han stretade som vanligt på sidvärtsrörelserna men det blev bättre och några steg fick vi till. Detta är bara att jobba vidare på. Allt annat satt nästan klockrent. I galoppen blev han dock lite stark men efter ett tag gick det med bra.

Jag älskar verkligen att rida för Johanna. Hon ger mig bra tips på saker jag ska förbättra och hon är på mig HELA TIDEN. Jag erkänner att jag just nu är såå trött att jag knappt kan skriva detta. Mina ben värker och Padde orkade knappt äta sin krafft när han kom in. Det förklarar nog hur mycket vi får jobba. Kommer ha en så go träningsvärk i morgon tror jag men åh vad kul detta är! Hela tiden fick jag beröm över vilket jobb jag har gjort på honom. Johanna tycker som jag att det inte är samma häst. Det har verkligen skett en förändring, jag skulle ljuga om jag sa annat.

Skönt med en tränare som verkligen ser oss och tror på oss! Johanna och jag är inne på samma tänk om vilka mål vi har osv. Kan inte beskriva glädjen. Jag har svårt att ta in positiv kritik men när Johanna säger det känns det så bra. Jag sitter bara och småskrattar hela tiden och berömmer honom som en liten tok. Vi har så kul ihop och det är nog vår nyckel till framgång.

Du är perfektion för mig Paddington ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0