Har du verkligen alla hästar i stallet, Elin?

Idag har jag som sagt varit iväg på tävling med Padde. När jag hade gått banan till min första L:C så skulle jag gå och ta ut Padde. Jag fixade iordning mig först och sen skulle jag ta på Padde tränset men vet ni vad? Jag hade glömt bettet hemma på Paddes boxdörr och där fanns ingen som kunde låna ut ett bett för alla bätteropparna skulle hoppa den klassen. Jag fick lite smått panik där ett tag faktiskt då jag skulle starta den klassen. Men jag löste detta genom att stryka mig i den klassen och byta till L:B!! Så åkte mamma hem och hämtade bettet. Men när jag skulle ta ett steg i mina vita tävlingsbyxor, ja vad tror ni inte händer? JO de spricker i rumpan! snacka om pinsamt! Så mamma fick även hämta mina byxor som jag köpte häromdagen, haha galet!

Hoppade först en L:C bana och det gick jättebra! Jag var helt felfri men vet ni vad? Jag glömmer sista hindret i omhoppningen! Om jag bara hade svängt hade jag vunnit klassen, störande om något! Jag som aldrig har glömt en bana innan men någon gång ska väl vara den första antar jag. Men men felfria var vi iaf och jag var supernöjd! Det är ju inte Paddes fel att inte jag har alla hästarna i stallet! haha ;)

Sen var det då dags för vår andra start. En L:B bana som vi bara startat en gång tidigare där vi blev uteslutna pga dålig ridning. Idag föll nästan allt på plats och jag var mer än nöjd när jag lämnade banan! Han rev inhoppet i kombinationen dock och sen fick vi ett stopp på hinder nummer 7 för att jag lägger ner handen och inte driver tillräckligt, tråkigt nog men jag var helt slut! Solen gassade på väldigt bra idag! Härligt men ändå lite segt, tror Padde blev lite seg utav det i denna klassen men som sagt är nöjd med min lilla plutt!

Film och bilder kommer ikväll när jag har fixat iordning dem, håll utkik! :D
En dag jag sent kommer glömma helt enkelt! HAHA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0