Hoppträning 5/5-11

Idag fick vi faktiskt användning av vår fina transport då det spöregnade när jag skulle rida upp till ridskolan så mamma var snäll och körde mig upp istället. Blev glatt överraskad över den bana som vi skulle hoppa, såg verkligen kul ut!

Fick rida fram ganska intensivt men jag tog det ganska lugnt ändå. Idag kändes det som att jag satt och red på en geléklump. Padde var verkligen mjuk och fin i sidorna och han stressade inte upp sig så idag emellan övningarna kunde jag skritta honom i form och det är stort för att vara Padde vill jag lova. Så allt kändes verkligen toppen redan innan vi började att hoppa. Hoppade linjer efter linjer och vi skulle rida på ett x antal galoppsprång och tänka sig, Padde och jag fick runda och fina språng på de beräknade avstånden.

Idag var han riktigt fin över hinder och han hoppade med spänst och vilja och då ska jag tala om att det är kul att heta Elin och rida på honom! Satt och smålog mellan alla hinder, var verkligen jätteglad och på topphumör och det kände nog Padde av. Dock som ni kan se på filmen så kickar han och idag gjorde han det riktigt ordentligt! Jag pratade med Anna-Lena om detta med att han gör så och varför. Om det är något som stör honom eller om han bara gör så av ingen som helst anledning. Hon svarade att han gör nog så för att ladda upp och tagga upp sig själv för det ser inte ut som om han gör det för att vara elak utan han blir bara taggad och så länge han inte gör det precis vid hindret så ska jag inte göra så stor affär av det vilket jag inte gör. Det enda jag kan göra då är att sitta och rida framåt.

Ni får se själva på filmen. Jag är riktigt nöjd över bådas insatser idag! Jag är faktiskt nöjd med mig själv idag, jag tycker att jag rider bra och förståndigt. Något jag tänkte på när jag såg filmen var mina skänklar, vad stilla jag håller dem! jag som alltid haft problem med skänklarna innan, kul att det har blivit så mycket bättre! Padde ska med ha massor med beröm då han var superfin och hoppade som en liten tok! :D

Fick ett litet missförstånd på ett räcke som han river, lite klantigt sådär utav mig.
och på en linje blev han ruskigt stark, tror ni ser vilken.


Ps: visst är det ett lovely väder asså? just love it... haha eller också inte ;)

Kommentarer
Postat av: donkan

haha, naw så söt! haha, jag älskar hans lilla bockande xD

2011-05-06 @ 15:47:29
URL: http://equipdfj.blogg.se/
Postat av: louise

jättefint ridet! <3

2011-05-07 @ 18:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0