Hoppträning

Idag blev det en riktig teknik bana som vi inte haft på länge. Hoppade inte alls högt, de högsta låg på 90cm tror jag. Padde var jättefin i början men blev tyvärr mycket hängande i tyglarna ett tag. Jag vet inte vad jag ska göra då för det sista jag vill är att sitta och dra i honom. Jag rider så mycket jag kan med sätet, jag försöker alltid göra det bästa för oss båda. Men det är så sjukt svårt när han blir så stark. När han ser ett hinder så taggar han till på det och blir stel som en pinne och bara sticker, då sitter jag där och vet inte vad jag ska göra. Första rundan gick verkligen skitdåligt, ingen bra rytm alls men som tur var hoppade vi den en gång till. Där gick det mycket bättre och det känns bra att få avsluta på bästa möjliga sätt faktiskt. funderar på om jag ska testa att hoppa på ett pelhambett någon gång framöver bara för att se hur han reagerar och om det blir bättre för oss då.

I slutet pratade jag länge med min ridlärare om mina mål och sådär. Hon tyckte inte alls att det såg skit ut idag, hon tycker att Padde har förändrats så mycket från i höstas så hon var nöjd med oss. Sen berättade jag att mitt mål just nu är att kunna följa med på Börjes Cup i sommar men tänka sig, det hade hon redan räknat med! Det trodde jag aldrig men kul ska det bli. Blir hårdträning för oss framtills dess då det är på regional nivå och jag har aldrig i hela mitt liv startat regionalt, det blir en utmaning som jag är villig att anta! Padde är redan där, just nu är jag halvvägs.

Bilder och film kommer att komma upp så fort jag har fixat iordning dem!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Hej! Jag har nu en tävling på bloggen där du kan vinna ett snyggt Schockemöhle-schabrak i valfri färg och modell! Det enda du behöver göra är att kommentera inlägget genom att svara på frågan så är du med i lottningen!



Klicka här för att komma direkt till tävlingsinlägget:

http://stockholmsjenna.blogg.se/2011/may/vinn-ett-schockemohle-schabrak.html

2011-05-12 @ 22:22:38
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: N

En sak du kan göra för att ska lugna sig lite på hinder är att ställe upp en bana på kanske 5 hinder och sedan rida runt och emellan hoppa ett sedan cirkulera runt det ta nästa och cirkulera, helst inte lika många varv runt varje för så lär han sig det utan kanske två på ett å 5 på ett :)... bara ett litet tips som kan funka :D

2011-05-12 @ 22:41:37
Postat av: Anonym

Det var jag som postade det innan xD

2011-05-12 @ 22:42:35
Postat av: Nathalie C

Det var jag som postade det innan xD

2011-05-12 @ 22:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0