Hur ska man uttrycka sig i ord?

Åh idag var Paddington så otroligt underbar. Han är så mycket bättre än alla andra, så jävla fin! Finns ingen som är bättre än han. Han är världens finaste ponny asså!!!!!



Erkänn att ni reagerade på det där meningarna? Det gör jag också!
Har på ett flertal bloggar läst samma mening fast med annat namn då såklart vilket jag inte nämner som ni kanske förstår. Jag stör mig verkligen på dessa meningar för det finns en sak jag inte tycker om och det är "han är så mycket bättre än alla andra" - den meningen är jag allergisk mot.

Det är okey för mig att tycka att sin/sina häst/hästar är bäst i hela världen för det tycker man annars vore det konstigt enligt mig. Men det är så stor skillnad på att tycka och att säga. När man går runt och säger " åh titta min häst är vackrast i hela världen" så tycker jag att det blir jobbigt och faktiskt lite bitchigt sagt. Det är en sak att tycka och en annan att uttrycka sig i ord. Om man nu vill gå runt och säga detta så kan man åtminstone formulera om den meningen till "min häst är fin enligt mig". Det är väldigt stor skillnad på vilka ord man använder och man måste tänka på till vem man säger det till. Vissa tar väldigt illa upp och vissa inte. Alla är vi olika.

Däremot så är det bättre att säga att sin häst är bäst i hela världen än att säga att den är fulast i hela världen.
En sak jag verkligen inte förstår är att om jag nu till exempel skulle säga att Padde är finast i världen så skulle alla titta snett på mig och blänga lite och tycka att jag är skrytig och så vidare. Men om jag däremot skulle gå runt och säga att Padde är fulast i hela världen så skulle folk reagera och säga "nej, hur kan du säga sånt". Förstår ni vad jag menar? Hur ska man uttrycka sig för att inte låta bitchig? Om jag nu tycker att min hoppträning gick skitbra och Padde var jättefin så får jag väl skriva det utan att det tas på fel sätt? Tycker att det är komplicerat ibland faktiskt att finna ord som inte kan missförstås.

Vi hästmänniskor alltså, ibland vill jag bara spy på oss, fyyy på oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0